Reducerea numărului secretarilor de stat pentru a face economii la buget nu este suficientă, ci trebuie redus și numărul ministerelor din Guvern, susține vicepremierul și ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Întrebat miercuri, la Constanța dacă este de acord cu propunerea de a ,,tăia” și din secretarii de stat, Grindeanu a spus că nu este suficientă, ba chiar că și-ar dori și mai puține ministere. Totodată, propunerea liderului PSD, Marcel Ciolacu de asumare a răspunderii Executivului pentru a trece legea pensiilor speciale este singura soluție pentru deblocarea banilor din PNRR, tranșa a III-a, de 3 miliarde de Euro fiind condiționată de reforma pensiilor speciale, iar șantierele de la autostrăzi și căi ferate au nevoie de banii din PNRR : ,,Eu cred că, odată cu noul Guvern trebuie să fie mai puține ministere nu doar secretari de stat. E un lucru pe care l-am spus și lui Marcel Ciolacu și lui Nicolae Ciucă și lui Kelemen Hunor. Este punctul meu de vedere că sunt prea multe ministere nu doar secretari de stat și dacă tot vrem să facem ceva trebuie redus și numărul de mionistere. Nu sunt singurul care crede acest lucru, nu dau nume din Guvern să nu se supere colegi din Guvern dacă aș da exemple de cum s-ar putea comasa ministere. Să fie mai puține. În luna iunie Guvernul să vină în fața Parlamentului să-și asume răspunderea pe acea lege a pensiilor speciale. Eliminarea lor, prin asumarea răspunderii să nu mai avem semne de întrebare dacă accesăm tranșa III din PNRR. Pensii speciale doar în zona Armatei pentru cei care au fost pe câmpurile de bătălie. Pensii pe contributivitate. Nu poți să ieși la pensie la patruzeci și ceva de ani să iei pensie specială să fii și angajat și să mai dai și lecții. Un magistrat care ajunge la 50 de ani, debia atunci este la maturitate ” a spus Grindeanu.
Prin PNRR, Transporturile primesc în total aproape 8 miliarde de euro pentru autostrăzi și căi ferate din granturi și împrumuturi, iar eventuala blocare a PNRR-ului ar înseamna decontarea lucrărilor cu bani de la buget. Din această vară, doar pentru șantierele PNRR de pe Autostrada Moldovei, constructorii vor emite facturi de peste un miliard de lei/lună (detalii aici).