Pasajul de la Drajna : CNAIR a primit 95 de milioane lei, finanțare europeană nerambursabilă pentru podul care va fi inaugurat în 2-3 săptămâni

Pasaj Drajna 15 martie 2023

Compania de Drumuri a obținut 95 de milioane de lei, finanțare europeană nerambursabilă pentru pasajul de la Drajna, podul peste Magistrala CFR 800 București-Constanța urmând să fie inaugurat în 2-3 săptămâni. Pasajul de la Drajna face parte din traseul Drumului TransRegio Ister Brăila-Slobozia-Călărași (Chiciu) și va elimina cozile uriașe care se formează mai ales vara la bariera CFR. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului TransRegio Brăila-Călărași a fost semnat în ianuarie 2023 cu Asocierea East Water Drillings SRL (Lider) – Primacons și Aduro Impex (Leader) – Steerforth Consult pentru 20 de milioane de lei și o durată de 14 luni.

Constructorul pasajului este firma Arcada din Galați, iar stadiul fizic de execuție este de 94 % : ,,COMPANIA NAȚIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar al finantarii și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit in data de 26.04.2023, incheierea Contractului de Finantare nr.222/26.04.2023 pentru proiectul  “Drum TransRegio (TR ISTER) Braila – Slobozia –Calarasi- Chiciu, Etapa1- Pasaj denivelat pe DN21, km 105+500 (proiectare si executie)”, in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – proiecte noi de investitii, Operațiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T

Obiectivul general al proiectului consta in:

-Imbunatatirea accesibilitatii regiunii si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului in zonele tranzitate;

-Cresterea mobilitatatii populatiei si a bunurilor – prin reducerea timpului de calatorie datorat sporirii vitezei de parcurs si implicit a timpului afectat transportului de marfuri si calatori;

-Reducerea costurilor de transport – prin realizarea acestui proiect, soferii vor economisi timp si energie si isi vor reduce cheltuielile cu combustibilul si intretinerea autovehiculelor;

-Cresterea gradului de siguranta al traficului – prin fluidizarea traficului in zona traversarii la nivel a caii ferate si a intersectiei cu DN 3A;

-Diminuarea duratelor de deplasare pe DN 21 pe sectorul cuprins intre A2 si Slobozia;

Obiectivul specific al proiectului il reprezinta constructia unui pasaj rutier in lungul DN 21, peste CF Bucuresti-Constanta si peste intersectia cu DN 3A, cu o lungime totala de 2,739 km cu 2×2 benzi de circulatie, conectat la reteaua existenta prin intermediul a 2 intersectii de tip giratie sensuri giratorii.”-comunicat CNAIR.

Deschiderea pasajului de la Drajna pe DN 21 va aglomera, însă intrarea în Slobozia și intersecția DN 21 cu DN 2 A, proiectul centurii Slobozia fiind întârziat, avertiza joi, ministrul Sorin Grindeanu :,,Ministerul a semnat protocolul care a descentralizat partea de Centură către municipiu. Unii nu au capacitatea administrațivă să implementeze proiecte de acest tip. Din cele aprox. 60 de protocoale pe care le-am semnat anul trecut sunt câteva care nu funcționează, de exemplu cu municipiul Slobozia. O să le spunem : dacă nu sunteți în stare să faceți această descentralizare o să le luăm înapoi, eu vreau să se miște lucrurile. Ca să iau aglomerația de aici și să o mutăm într-un sens giratoriu…voi alege varianta care se va face mult mai rapid. La fel, la Giurgiu, ca să dau un alt exemplu”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: