Pasajul suprateran de la Drajna a ajuns la 94% și va fi deschis până la sfârșitul lunii, cu aproape trei luni înainte de termenul din contract, anunță ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, după o verificare pe șantier. Pasajul de la Drajna peste linia de tren București – Constanța este construit de Arcada, o firmă cu portofoliu mai ales în zona lucrărilor de artă la CFR, iar deschiderea pasajului va rezolva problema cozilor uriașe care se formau pe mai mulți kilometri la bariera CFR de pe DN 21 Slobozia – Călărași, rută care intersectează Autostrada Soarelui la Drajna. Lucrările au început în ianuarie 2022, au termen de finalizare iulie 2023, iar valoarea lucărilor este de aproximativ 100 de milioane de lei.
La verificarea șantierului de la Drajna, Grindeanu s-a declarat nemulțumit de evoluția unor proiecte rutiere pe care Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, le-a transferat către autorități locale (primării și Consilii Județene) și a amenințat că va lua înapoi la CNAIR Centura Giurgiu Vest sau de la Slobozia. Întâmplător sau nu, la Slobozia și CJ Giurgiu sunt aleși PNL.
„Ministerul a semnat protocolul care a descentralizat partea de Centură către municipiu. Unii nu au capacitatea administrațivă să implementeze proiecte de acest tip. Din cele aprox. 60 de protocoale pe care le-am semnat anul trecut sunt câteva care nu funcționează, de exemplu cu municipiul Slobozia. O să le spunem : dacă nu sunteți în stare să faceți această descentralizare o să le luăm înapoi, eu vreau să se miște lucrurile. Ca să iau aglomerația de aici și să o mutăm într-un sens giratoriu…voi alege varianta care se va face mult mai rapid. La fel, la Giurgiu, ca să dau un alt exemplu”, a declarat Sorin Grindeanu.
Pasajul ar putea fi prima inaugurare din 2023 dacă va fi deschis înainte de sensul giratoriu suspendat de la Popești-Leordeni (Oltenița) pe Centura Capitalei care are termen oficial 25-28 mai.
„Lucrările la pasajul Drajna (Călărași) vor fi finalizate înainte de termenul contractua! Constructorul român s-a mobilizat exemplar și în doar 15 luni a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 94%. Acestea au fost demarate în decembrie 2021 și vor fi gata înainte de iunie 2023. După deschidere, pasajul de la Drajna va îmbunătăți considerabil traficul rutier pe DN 21 în special în perioadele de vară. Până la deschiderea circulației mai sunt însă câteva lucrări care trebuie finalizate de la montarea stâlpilor de iluminat; așternerea stratului uzură; montarea indicatoarelor rutiere, a parapetelor de protecție; mici lucrări la girații”, a spus Grindeanu.