Contractul cu Alstom pentru 37 de trenuri noi: ARF a lansat a doua licitație pentru supervizare. Ramele se fabrică la uzina din Polonia și vor intra în circulație din decembrie

Tren ARF Polonia

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat a doua licitație pentru supervizarea livrării celor 37 de rame electrice de lung parcurs cumpărate de la Alstom. Contractul cu Alstom a fost semnat cu producătorul din Franța în două etape, prima în martie 2022 când au fost achiziționate 20 de rame, iar în toamna anului trecut la activarea extensiei de suplimentare cu încă 17 rame, tot InterRegio. Primele unități din comanda totală de 37 de trenuri au intrat în producție la fabrica din Polonia, iar livrările și testele vor începe în această vară, urmând ca primele rame să fie puse în circulație din decembrie.

Prima licitație lansată în februarie a fost anulată din lipsă de oferte. A doua licitație publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pe 30 aprilie are aceeași valoare, 2,5 milioane lei și 51 de luni ca durată a contractului pentru supervizare.

,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară – A.R.F. intenționează să achiziționeze servicii de Supervizare pentru implementarea Contractului de achiziție nr. RUIC 257/25.03.2022 de furnizare a 37 de rame electrice interregionale noi. Sarcinile principale ale Supervizorului (dar fara a se limita la) aferente contractului nr. RUIC 257/25.03.2022, încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară – în calitate de Beneficiar și Alstom Ferroviaria S.p.A. (cu Alstom Transport S.A. în calitate de subcontractant declarat)” – Documentație SEAP.

ARF precizează că, în cadrul contractului pentru supervizarea livrării este inclusă și verificarea serviciilor de întreținere și reparații : ,,Valoarea totală estimată a contractului este 𝟮.𝟰𝟴𝟰.𝟬𝟬𝟬 𝗥𝗢𝗡, iar 𝐝𝐮𝐫𝐚𝐭𝐚 acestuia este de 𝟓𝟏 𝐝𝐞 𝐥𝐮𝐧𝐢. Sarcinile principale ale Supervizorului aferente contractului nr. RUIC 257/25.03.2022, încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară – în calitate de Beneficiar și Alstom Ferroviaria S.p.A. (cu Alstom Transport S.A. în calitate de subcontractant declarat) – în calitate de Furnizor sunt următoarele:

a) emite Dispoziții legate de derularea Contractului, conform obligațiilor asumate, către Furnizor, în numele Autorității Contractante, numai cu avizul prealabil al acesteia;

b) verifică ritmul de îndeplinire a Graficului de livrare;

c) verifică respectarea calității Produselor și a Serviciilor de mentenanță;

d) respinge Produsele și Serviciile de mentenanță care se dovedesc a nu fi în conformitate cu prevederile Contractului;

e) participă la efectuarea testelor si a procedurilor de recepție;

f) măsoară cantitățile de Produse real livrate și distanța în km parcursă în scopul plății Serviciilor de mentenanță și le evaluează în conformitate cu prevederile Contractului;

g) își dă consimțământul asupra Documentelor Furnizorului sau le respinge motivat;

h) verifică facturile emise de către Furnizor, în ceea ce privește realitatea livrărilor/ serviciilor facturate și conformitatea lor cu prevederile Contractului;

i) emite decizii în caz de dispute între Autoritatea Contractantă și Furnizor;

j) asistă Autoritatea Contractantă în cadrul procedurilor de recepție.”- a transmis marți, ARF.

Ofertele pot fi depuse până pe 2 iunie 2023.

Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

🚉 București Nord – Constanța

🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

🚉 București Nord – Brașov – Cluj

🚉 Brașov – Deda – Cluj

🚉 București Nord – Brașov

🚉 București Nord – Iași

🚉 București Nord – Suceava

🚉 București Nord – Galați

🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

🚉 Cluj – Timișoara

🚉 Cluj – Suceava – Iași.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: