CNAIR a lansat o nouă licitație pentru construirea centurii Buftea pe DN 1 A. Contract de 330 de milioane de lei pentru cei 6 kilometri ai variantei

Centura Buftea Sursa Foto : Ionel Scrioşteanu

Licitația pentru proiectarea și execuția centurii Buftea pe DN 1 A a fost lansată publicată duminică, 30 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Este a doua procedură pentru construirea variantei de ocolire Buftea, prima fiind anulată după ce constructorul nu s-a mai prezentat pentru semnarea contractului, conform explicațiilor oficiale. Valoarea contractului din 2021 era de aproximativ 200 de milioane lei.

Noul contract are o valoare cuprinsă între 330 și 390 de milioane lei, 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN 1 A (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A”. Potrivit caietului de sarcini, şoseaua are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lungime de 18, 6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări. Exproprierile se vor face pe 320 000 mp., 13 % fiind terenuri neagricole și 87 % terenuri agricole.

Sunt prevăzute 3 pasaje şi două intersecţii cu sens giratoriu:

– pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36.10 m)

– pasaj peste DJ101 km 2+800 (L=84.90 m) Intersecția cu DJ101 este amenajată cu un pasaj superior pe varianta de ocolire și intersecție cu sens giratoriu proiectată sub pasaj.

– pasaj peste CF București-Ploiești km 4+525 (L=81.90 m)

– intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)

– joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei.

Centura Buftea va avea 4 benzi, iar cea mai importantă lucrare de artă este pasajul de 82 de metri peste linia de tren București-Ploiești :

Ofertele la contractul pentru Centura Buftea pot fi depuse până pe 15 iunie. Pe 11 mai, CNAIR urmează să anunțe ofertele pentru lărgirea DN 1 A între Centura București și Mogoșoia (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: