Volvo Cars nu vede niciun motiv să reducă prețurile, întrucât cererea este puternică

Volvo Cars Sursa foto: Volvo

Constructorul auto suedez Volvo Cars a declarat că nu vede de ce reduce prețurile, având în vedere cererea puternică, în condițiile în care profitul operațional a depășit estimările, scrie Reuters.

Constructorii auto, precum Volvo, au început să iasă încet dintr-o perioadă prelungită de dificultăți în lanțul de aprovizionare și de penurie, care au afectat producția și au dus la creșterea costurilor. Compania a declarat că producția sa s-a îmbunătățit, dar a înregistrat în continuare unele lipsuri, care vor continua să afecteze producția în al doilea trimestru.

Volvo a înregistrat o cerere robustă pentru modelele sale, pe care își propune să fie complet electrice până la sfârșitul deceniului, cu vânzări de unități în creștere cu 10% în primul trimestru.

Între timp, Tesla a continuat războiul prețurilor început la finele anului trecut pentru a stimula cererea și a respinge concurența în creștere, înregistrând cea mai mică marjă brută trimestrială din ultimii doi ani și zguduind acțiunile din întreaga industrie, inclusiv pe ale sale.

Volvo, pentru care vehiculele complet electrice au reprezentat 11% din vânzări anul trecut, a declarat în februarie că nu intenționează să reducă prețurile pentru vehiculele sale electrice.

Joi, directorul general Jim Rowan a declarat pentru Reuters că, atâta timp cât cererea continuă să fie ridicată pentru producătorul auto, nu vede niciun motiv pentru a reduce prețurile.

Rowan a mai spus că prețurile litiului, o sursă majoră de costuri pentru vehiculele electrice ale constructorului auto, au început să scadă. Asta în ciuda faptului că Chile, al doilea mare producător mondial al acestui metal, a declarat că va naționaliza industria sa de litiu.

El a adăugat că au început să fie disponibile mai multe surse de litiu din alte părți ale lumii, ceea ce îl face să se simtă încrezător că prețul va scădea.

Volvo Cars, deținută majoritar de compania chineză Geely, a declarat că profitul operațional a scăzut în primul trimestru al acestui an la 5,1 miliarde de coroane suedeze (494,63 milioane de dolari), de la 6 miliarde de coroane în perioada similară a anului trecut, depășind o prognoză medie de 3,6 miliarde de coroane.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: