Răsturnare de situație la a patra licitație pentru 100 de autobuze electrice în București : PMB a descalificat oferta turcilor de la Karsan, deși în decembrie 2022 îi declarase câștigători

autobuz hibrid bucuresti 2 sursa pmb

O nouă rundă de contestații amână, din nou atribuirea contractului pentru 100 de autobuze electrice în București, un contract de peste 300 de milioane lei finanțat din fonduri europene, dar care trebuie încheiat (cu tot cu livrare) cel mai târziu în decembrie pentru a nu pierde finanțarea.

Primăria Capitalei a descalificat oferta producătorului Karsan (Turcia), deși în decembrie 2022 îi declarase câștigători (detalii aici), iar după decizia PMB care a declarat oferta neconformă turcii au depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. De asemenea, PMB a considerat și oferta Otokar neconformă și i-a desemnat pe cei de la BMC câștigători. 

A patra licitație pentru 100 de autobuze electrice (contract finanțat prin POR) a fost lansată în urmă cu aproape un an, în iunie 2022, iar în iulie PMB a primit șase oferte :  șase oferte de la BMC (România), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes-Evobus (România-Germania) și Solaris (Polonia).

În contestația depusă la CNSC, Karsan solicită anularea raportului prin care au fost descalificați și desemnați câștigători cei de la BMC, reevaluarea ofertelor și suspendarea soluționării contestației până la decizia Curții de Apel București de la contestația admisă la CNSC în februarie (are termen la CAB 18 aprilie) :

„Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 18 iulie 2022 (n. r 28 iulie). Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor.  Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis în iunie 2022 PMB.

Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv

Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Evident, vor câștiga ceva chinezi. Solaris nu e ok, Mercedes nici măcar. Deci…ca la români. Cred că se vrea anularea sau se așteaptă compania electorală. Că atunci apar marile realizări.

    Dacă era Băsescu primar, lua direct Solaris sau Irizar. Cum a fost cu Mercedes.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.