Asocierea Pizzarotti – Retter, constructorul desemnat al primului lot de pe Autostrada Bucureștiului Nord, a depus contestație împotriva grecilor de la Intrakat, elenii contestându-i pe italienii de la Pizzarotti pe 3 aprilie, în ultima zi legală după cum Economedia a explicat aici.
Contestația Pizzarotti depusă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) face referire la neîndeplinirea condițiilor din oferta tehnică și financiară „proiectarea unui pod de minimum 150 de metri”, iar pe Lotul 1 Joița – Corbeanca sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.
Contestația Pizzarotti – Retter împotriva Intrakat:
Valoarea lucrărilor pentru proiectarea și construcția Lotului 1 (17,5 km) este de 815 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, iar durata contractului este de 34 de luni: 12 luni – proiectare și 22 luni- perioada de execuție a lucrărilor. Traseul acestui Lot se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1, în dreptul localității Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse noi contestații la actualul rezultat contractul va putea fi semnat în scurt timp”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.
Constructorii care au depus oferte pentru lotul 1 sunt: Aktor, Ictaș, Intrakat, China RailWay, Sinohydro, Nurol, Mapa, Pizzarotti, Kalyon, UMB și Erbașu.
Aproape patru ani de la lansarea licitației și alți trei pierduți în contestații
Licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii A0 București Nord a fost lansată în urmă cu aproape 4 ani, în iunie 2019, pentru 842 milioane lei, iar un an mai târziu turcii de la Nurol câștigau contractul cu o ofertă de 746 milioane. UMB, situat pe locul 5, a contestat procedura pe motiv că a fost depunctat la oferta tehnică, iar China RailWay au contestat desemnarea companiei Nurol pe motiv că nu a fost reprezentată legal. De asemenea, Intarakat (Grecia) și Pizzarotti au depus contestații, potrivit documentelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia.
În aprilie 2021, turcii de la Nurol erau din nou desemnați câștigători, dar Intrakat și Pizzarotti depuneau contestație la CNSC. După o nouă serie de contestații la CNSC și Curtea de Apel București, în octombrie 2021 CNAIR făcea o nouă desemnare: Pizzarotti – Retter, pentru ca în noiembrie inclusiv câștigătorul să depună contestație împotriva Intrakat (detalii aici).
În august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța desemnarea definitivă a italienilor de la Pizzarotti, dar în septembrie Itarakat depunea din nou contestație, iar în noiembrie CNAIR îi desemna din nou câștigători pe italieni. În decembrie, Intrakat depune contestație, CNSC admite contestația și dispune remedierea.
Pe 22 martie 2023, CNAIR a desemnat pentru a patra dată Pizzarotti – Retter, dar luni, 3 aprilie, Intrakat a depus din nou contestație.
Autostrada București – A0 are o lungime de 100 de kilometri. Pe semi inelul sudic toate cele trei loturi sunt în șantier, cel mai avansat este lotul 2 DN 5 – DN 6 (Alsim Alarko). Pe jumătatea de nord UMB ar urma să finalizeze 19 kilometri aferenți lotului 2 până la sfârșitul anului. Loturile 3 și 4 sunt în etapa de proiectare