Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp a anunţat vineri că intenţionează să lanseze pe piaţă zece noi modele electrice pe baterie până în 2026, intensificându-şi eforturile pe un segment de piaţă în care a fost devansat de alţi producători, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De asemenea, directorii de la Toyota au precizat că grupul japonez va înfiinţa o nouă divizie specializată pe următoarea generaţie de automobile electrice pe baterie, ca răspuns la îngrijorările că Toyota pierde teren în cursa cu Tesla Inc şi alţi rivali.

Investitorii susţin de multă vreme că Toyota nu s-a mişcat suficient de rapid cu dezvoltarea de automobile electrice pe baterie, preferând în schimb modelele hibride precum Prius.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Noul director general Koji Sato a promis vineri că Toyota îşi va accelera activităţile în domeniul automobilelor electrice pe baterie, adăugând însă că modelele hibride vor rămâne un pilon important al afacerilor grupului nipon. “În următorii ani ne vom extinde gama de modele în categoria importantă a vehiculelor electrice pe baterie”, a spus Koji Sato, adăugând că Toyota va urma o “abordare practică” cu privire la popularizarea automobilelor electrificate, care includ şi modelele hibride.

La rândul său, directorul de tehnologie Hiroki Nakajima a dezvăluit că Toyota mizează pe o producţie anuală de 1,5 milioane de automobile electrice pe baterie în anul 2026.

Potrivit datelor S&P Global Mobility, în 2022 Toyota a vândut 21.650 de automobile electrice pe baterie, controlând doar 0,3% din piaţă, cu mult mai puţin decât cele 1,27 milioane de unităţi vândute de liderul Tesla sau 810.600 de unităţi vândute de numărul doi mondial, constructorul chinez BYD.

Toyota, cel mai mare constructor de automobile din lume în funcţie de volumele de vânzări, a răspuns criticilor vizând ritmul lent cu care a adoptat automobilele electrice pe baterie prin argumentul că un mix de opţiuni, care să includă şi modelele hibride, are mai mult sens pentru baza sa globală de clienţi.