Coca-Cola a investit jumătate de milion de euro în adaptarea liniilor de producție pentru schimbarea sticlelor din plastic

pexels-karolina-grabowska-4389675 Sursă foto: Pexels

Sistemul Coca-Cola în România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, a investit jumătate de milion de euro în adaptarea liniilor de producție privind introducerea unui nou ambalaj pentru sticlele brandurilor din portofoliu, a declarat Alice Nichita, corporate affairs & sustenability director Coca-Cola HBC, în timpul unei întâlniri cu presa. Noul ambalaj constă în faptul că, de sticlele din plastic, vor rămâne atașate capacele pentru a putea fi mai ușor de colectat și apoi reciclat.

Potrivit companiei, la nivel local, investiția pentru adaptarea liniilor de producție (18 linii) se ridică la jumătate de milion de euro. Investiția a fost necesară adaptarea celor 18 linii pentru noile capace – schimbarea efectivă a echipamentului care montează capacele de gâtul sticlei.

Cola Cola transmite că inițiativa este parte din tranziția pe care o face Compania Coca-Cola în toată Europa, pentru a îndeplini prevederile referitoare la închiderea recipientelor din plastic pentru băuturi, incluse în Directiva UE privind materialele plastice de unică folosință, și are scopul de a facilita colectarea și reciclarea capacelor din plastic împreună cu sticlele și de a contribui, astfel, la reducerea deșeurilor de ambalaje. 

Reprezentanții Coca-Cola HBC spun că aceste ambalaje se vor implementa gradual, prima dată începând cu băuturile necarbogazoase din portofoliul grupului (Fuzetea și Cappy), din luna aprilie, apoi la băuturi carbogazoase (Coca-Cola, Fanta și Schweppes și în final la portofoliul de apă. 

„După ce s-a dezvoltat soluția, trebuie produsă local. Liniile de producție și îmbuteliere PET trebuie modificate pentru a se implementa soluția. Pe zona tehnică de eficientizare a liniei de producție investiția se ridică la jumătate de milion de euro. Sunt pregătite pentru producție, dar se va implementa gradual începând cu produsele necarbonatate, carbonatate și portofoliul de apă minerală. Până spre finalul anului tot portofoliul va fi în piață cu acest nou ambalaj”, a declarat Alice Nichita.  

De asemenea, compania mai are în dezvoltare un alt proiect pe sustenabilitate privind investiția în fabrica de la Ploiești, care este în acest moment în derulare. Reprezentanții companiei spun că aceste investiții vor fi finalizate în toamna anului 2023. Este vorba despre instalarea unui echipament de decontaminare fulgi PET, pentru care compania a început investiția de anul trecut și pentru c are a primit în 2022 un ajutor de stat de 3 milioane euro. În total, investiția în instalarea echipamentului de decontaminare fulgi PET din fabrica de la Ploiești se ridică la 10 milioane de euro. 

Compania a transmis că are proiecte în acest an și în ceea ce privește investiția în energie verde. Este vorba despre 2 proiecte care vor fi finalizate în trimestrul al treilea din 2023, în cadrul fabricii din Timișoara. Unul dintre aceste proiecte este instalarea de panouri fotovoltaice. 

În 2021, compania a investit 21 milioane euro în două proiecte: 19 milioane euro într-o nouă linie aseptic în fabrica din Ploiești, dedicată îmbutelierii Fuzetea, precum și 2 milioane euro în lansarea tehnologiei Keel Clip, ambalaj colectiv din carton biodegradabil și reciclabil pentru baxurile de doze.

Sistemul SGR înseamnă pentru producătorii de băuturi costuri duble pentru schimbarea etichetei

Producătorii de băuturi vor fi nevoiți să schimbe etichetele produselor pentru a fi mai ușor de identificat atunci când se va implementa Sistemul Garanție-Returnare în România, începând cu 30 noiembrie. Alice Nichita, corporate affairs & sustenability director Coca-Cola HBC, spune că este nevoie de 6 luni pentru implementarea logo-ului pentru sistemul SGR pe eticheta sticlelor, fapt care duce și la costuri suplimentare pentru producători, „un cost dublu pe care ni l-am asumat încă de la început”.

„Schimbarea ambalajelor pentru SGR se va realiza la începutul lui decembrie. Așteptăm semnarea contractului, vom primi logo pentru SGR și schimbarea va fi implementată de la 1 decembrie”, precizează reprezentantul Coca-Cola HBC.

Reprezentanții companiei spun că își doresc ca sistemul SGR să se poată extinde ulterior și pentru partea de reutilizarea sticlelor, nu doar pentru reciclarea lor.

Sistemul Garanție-Returnare trebuie să  devină  funcțional, conform legii, începând cu 30 noiembrie 2023, iar consumatorii vor putea să returneze în magazine ambalajele din plastic, sticlă sau metal pentru băuturi. SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți în cadrul magazinelor. În schimbul ambalajului golit de conținut, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi condiționat de prezentarea bonului fiscal. 

Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul companiei include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Coca-Cola are în portofoliu din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, compania are brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: