Modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei, alternativa la aglomerația de pe DN 1: Ministerul Dezvoltării a scos la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor. Erbașu are patru ani pentru reabilitarea celor 25 de kilometri

Semnare Contract Valea Doftanei

Ministerul Dezvoltării, prin Compania Națională de Investiții (CNI), a scos la licitație un contract de 756.000 lei pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Drumul Județean Câmpina – Săcele, șoseaua pe Valea Doftanei, alternativa propusă la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei. Cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră secundară (400 de milioane lei) a fost scos la licitație în iulie 2022, iar în martie 2023 s-a semnat contractul cu antreprenorul român Erbașu care a avut o ofertă de 300 de milioane lei, 75% din estimarea CNI, după cum Economedia a explicat aici.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor are o durată de 102 luni din care 48 de luni reprezintă durata de proiectare și execuție, iar garanția este de 60 de luni.

Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț, iar durata mare de execuție, 42 de luni, se explică prin relieful dificil și perioada mai redusă în care se poate lucra în zona de munte. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj. Pe unele tronsoane șoseaua este impracticabilă, arată expertiza din caietul de sarcini pe care a consultat-o Economedia. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis la semnarea contractului reprezentantul constructorului.

„Drumul județean DJ 102I pornește din localitatea Câmpina și trece prin localitățile Plaiul Câmpei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni – lim. jud. Brașov și face legătura cu DN 1A la Șanțuri. Astfel acest drum face legătura între DN1 și DN1A respectiv între Câmpina și Săcele putând deveni o alternativă pentru DN1 București – Brașov. Drumul județean DJ 102I reprezintă un traseu stategic care face legătura între partea de sud a țării (jud. Prahova) și partea centrală jud. Brașov), traversând munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț (altitudine 1.285 m).

Sectorul de drum care face obiectul prezentei documentații are o lungime totală în urma ridicărilor topografice și a geometrizării în plan de 25.636,08 ml și are limitele între km37+620 și km 63+256.08, din care:

– în județul Prahova lungimea este de 13.200,38 km (km 37+620.00 – km 50+820.38);

– in județul Brașov lungimea este de 12.435,70 km (km 50+820.38 – km 63+256.08);

Pe sectorul cuprins intre km km 37+620 si km 63+256.08, cu excepția sectorului cuprins între km 61+980.39 si km 63+256.08 (L=1275.7 m) care are îmbrăcăminte asfaltică, restul traseului este nemodernizat, fiind pietruit, iar pe unele porțiuni chiar impracticabil. Deși încadrat ca drum județean, după Pasul Predeluț drumul existent are elementele geometrice caracteristice unui drum forestier secundar. Per ansamblu starea tehnică a drumului județean se poate caracteriza ca fiind foarte rea. În prezent DJ 102I nu prezintă o structură rutieră care să asigure o circulație în conditii normale. Platforma carosabilă este puternic denivelată prezentând pe alocuri făgașe adanci, burdușiri, văluiri, fisuri, crăpături, etc. Îmbrăcămintea rutieră a drumului este rudimentară, fiind alcătuită predominant din fragmente de bolovăniș și pietriș încastrate în terenurile coezive din patul drumului. Pe alocuri în structura rutieră sunt intercalate și blocaje de piatră. Grosimea sistemului rutier este foarte variată atât pe lungimea drumului cât și pe lățimea lui. În sondajele executate grosimea sistemului rutier este cuprinsă între 5 și 25 cm”, arată Compania.

Ofertele pot fi depuse până pe 9 mai, iar prețul ofertei are o pondere de 40%, cu 30% punctaj pentru experiența profesională a candidaților.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Porniți lucrarile odata!
    A venit vara si anul pentru munca e pierdut!
    Si asa termenul de executie de 4 ani e insuportabil de mare!
    Mai lung decat pentru Transfagarasan!
    Si un melc ajunge mai repede de la Campina la Sacele!
    Nu va mai grabiți baieti ca nu va ajunge din urma Autostrada Ploiesti-Brasov!
    Aceasta e moarta!
    Mai ales de cand lucreaza CJ Prahova la Centura Comarnic si Centura Bușteni-Azuga nici n-ar mai fi nevoie de autostrada!🤣
    Pas cu pas!
    Romania lucrului bine facut de CNAIR!

  2. Iti dai seama fericire pe localnicii din satele strabatute sa vada bivolii de IF cu jeepuri, zi si noapte, prin fata casei…Zona aia e foarte frumoasa tocmai pentru ca e linistita, s-a dus si aia. Deh, daca nu mai avem sosele pe unde sa treaca tir-urile noilor nostrii frati-ucrainenii…

  3. Atâta timp cât tirurile vor continua sa circule pe Valea Prahovei,
    cand si acum exista rute alternative de genul Cheia -Sacele …degeaba !!!

  4. Cand putem vedea schita traseului. Din ce punct exact incepe constructia celor 25 km spre limita de judet. Ce plan exista pe traseul Banesti – captare Voila. Care este traseul drumului prin localitatile Tesila si Traisteni ?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.