Modernizarea Aeroportului Băneasa se termină pe 21 iulie. Vor fi operate zboruri de business

Salon Oficial Aeroport Băneasa Sursa foto: Economedia

Modernizarea Aeroportului Băneasa se va termina, la termen, conform contractului, la data de 21 iulie şi ar putea fi configurat ca un aeroport de business, pentru că există cerere pentru astfel de zboruri, a precizat, astăzi, în cadrul unei verificări pe şantier, directorul de operaţiuni al Aeroportului Băneasa, Valentin Iordache. Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu este închis pentru zborurile comerciale, de linie, din 2012 şi operază doar pentru cele private.

Contractul pentru reabilitarea şi restaurarea corpurilor Aeroportului Băneasa (Salonul Oficial a fost inaugurat în 1952) a fost semnat în 2019 pentru aproximativ 55 de milioane de lei. În septembrie 2019, la semnarea contractului, înainte de amânarea Campionatului, fostul ministrul al Transporturilor, Răzvan Cuc dădea asigurări că recepţia va fi gata la timp pentru Euro 2020.

Salonul Oficial de la Băneasa va fi deschis săptămâna aceasta pentru Campionatul European de Fotbal Euro 2020 a explicat Iordache. „Pe acest Aeroport, prin Salonul Oficial vor fi preluate la plecare delegaţiile care participă la meciurile de la Bucureşti, mă refer la Macedonia de Nord, Ucraina şi Austria. Dacă Macedonia de Nord şi Ucraina vor avea baze la Bucureşti, Austria va veni aici doar pentru meciuri, deci sunt aduşi cu avionul, a doua zi joacă meciul şi imediat, noaptea târziu, pleacă înapoi în Austria. Vom separa delegaţiile care vor fi procesate pe două terminale. În plus, pentru terminalul de aviaţie generală pe acolo pot veni şi oficialităţile ale UEFA, dar şi oficialităţi la nivel de şefi de stat şi de guvern care vor să vină la Bucureşti”, a precizat Iordache.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Prima partidă Euro 2020 se va desfăşura, duminică, pe 13 iunie, pe Stadionul Arena Naţională. Este vorba despre un meci din Grupa C între Austria şi Macedonia de Nord la ora 19.00, ora României, conform programului oficial UEFA. Următoarele două partide din grupe sunt joi, pe 17 iunie la ora 16.00, Ucraina împotriva Macedoniei de Nord, respectiv luni, pe 21 iunie la ora 19.00, între reprezentantele Ucrainei şi Austriei. Ultima partidă care se va desfăşura pe Stadionul Arena Naţională va fi luni, pe 28 iunie, în faza optimilor, la ora 22.00, ora României.

Conducerea Companiei Aeroporturi Bucureşti a precizat că, după recepţia lucrărilor, la 21 iulie, urmează teste şi apoi Aeroportul poate fi din nou operaţional pentru aeronavele comerciale. Întrebat despre profilul de aeroport, Iordache a explicat că, la Băneasa, timpul de procesare poate fi redus la 30 – 60 de minute faţă de 2-3 ore cât se aşteaptă la Otopeni, o configuraţie pentru zboruri de business:.

„Este clar că nu discutăm de un terminal low cost aici, pentru că dotările şi nivelul de calitate la care se procesează pasagerii sunt pentru pasageri de categorie superioară, ne gândim chiar şi business, dar piaţa ne dă semnal că există cerere şi pentru pasageri care doresc să călătorească fără să piardă trei ore la îmbarcare şi altă oră şi jumătate la sosirea pe aeroport. Există cerere şi pentru astfel de zboruri. Deocamdată nu este suficient pentru a deschide pentru o singură companie aeriană, dar cu siguranţă vor apărea şi alte solicitări, există cereri adresate către noi pentru a opera pe Aeroportul Băneasa”, a declarat directorul Valentin Iordache.

Capacitatea Aeroportului Băneasa va fi de maximum 400 de pasageri pe oră, estimările arătând că ar putea fi un trafic aerian de un milion de pasageri (n.r. la Otopeni, în 2019, înainte de pandemie, traficul aerian era de aproximativ 15 milioane de pasageri pe an).