Cursă strânsă între constructorii Alsim Alarko și Nurol (ambii din Turcia) pentru prima inaugurare de autostradă din 2023. Lotul 2 de pe Autostrada A0 București Sud este la 71% execuție, iar lotul Nurol de pe Autostrada Transilvania este la tot 71% execuție, potrivit datelor oficiale CNAIR pe care le-a consultat Economedia. Pe ambele loturi mobilizarea constructorilor este bună, iar pentru următoarele două luni vremea se poate dovedi factorul decisiv, sudul țării fiind mai ferit de capriciile primăverii. În plus, lotul 2 de pe A0 s-ar deschide la vară doar pe 11 kilometri între DN 6 – Bragadiru și DN 5 Jilava și nu pe toată lungimea până la Vidra, lotul 1 unde lucrează tot Alsim fiind la 60%.
De asemenea, pe Lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 kilometri), constructorul Nurol trebuie să finalizeze și cele două conexiuni cu rețeaua de Drumuri Naționale, la vest fiind lotul în licitație Chiribiș – Suplacu de Barcău, iar la Est lotul cu Tunelul Meseș Nușfalău – Poarta Sălajului, cu licitație de-abia relansată.
Contractul pentru Lotul 2 al Autostrăzii A0 București Sud (16 km) a fost semnat cu Alsim Alarko în martie 2019, iar în august 2020, la „inaugurarea” șantierului, în prezența premierului de atunci Ludovic Orban, s-a dat cu artificii.
Contractul pentru Lotul Nurol de pe Autostrada Transilvania a fost semnat în septembrie 2020 cu 6 luni proiectare și 18 luni execuție.
Aproape 70% este și lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești unde lucrează UMB, dar fiind un tronson de 32 de kilometri și cu mai multe lucrări de artă, deschiderea este așteptată la toamnă.