Cum încearcă Transporturile să salveze al treilea contract pentru Autostrada Brașov-Bacău : CNAIR aproape că dublează valoarea contractului pentru Studiul de Fezabilitate. Proiectarea preliminară costă între 77 și 91 milioane lei

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Al treilea contract pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău va costa până la 91 de milioane lei, aproape dublu față de licitația precedentă care avea valoarea maximă de 52 milioane, a anunțat luni, șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Practic, CNAIR, la a treia încercare pentru proiectare preliminară vine cu o valoare semnificativ mai mare față de a a doua licitație anulată în 31 ianuarie în speranța că, de această dată proiectanții vor depune totuși, oferte. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 11 mai, a transmis Pistol : ,,A fost stabilită data limită pentru depunerea ofertelor pentru ziua de 11.05.2023. Valoare estimată a contractului este de 77,19 milioane de lei ( fără TVA). Această valoare poate fi majorată până la 91,21 milioane de lei (fără TVA) pe perioada derulării contractului, în funcție de eventualele modificări de soluție tehnică.” -Cristian Pistol.

Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search, a fost reziliat în toamna 2022 la cerea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile reale (n.r contractul a fost semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR). Ulterior, în noiembrie 2022 CNAIR a scos la licitație un nou contract pentru Studiul de Fezabilitate cu o valoare între 45 și 52 milioane, procedură anulată din dipsă de oferte.

CNAIR a transmis în urmă cu 10 zile la ANAP (pentru validare) documentația de atribuire pentru reluarea licitației necesară finalizării Studiului de Fezabilitate, pas esential pentru construcția Autostrăzii Brașov – Bacău (A13). Durata contractului de Proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni. Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză care asigură legătura dintre Moldova și Transilvania pe traseul Brașov – Târgu Secuiesc – Onești – Bacău. Proiectul este cuprins în strategia de finanțare în cadrul noului Program Transport 2021-2027”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la Brașov la Făgăraș, Search face studiul de fezabilitate, iar de la Făgăraș la Sibiu, CNAIR evaluează ofertele depuse pentru cele 4 loturi.