CFR Călători verifică sistemele de tracțiune și mai exact graduatoarele locomotivelor din parcul de material rulant, potrivit dispoziției pe care conducerea operatorului național feroviar de transport persoane a emis-o duminică, 26 martie și pe care a consultat-o Economedia. Graduatorul funcționează ca o cutie de viteze, dar s-a blocat când mecanicul locomotivei a accelerat în treapata a II, iar trenul nu a mai putut fi oprit. Ultima revizie se făcuse pe 13 martie 2023 la Depoul Ploiești, iar ultima reparație capitală era din 2006, potrivit datelor Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Dinamica accidentului de la Galați, de sâmbătă, 25 martie, indică asemănări cu o altă tragedie feroviară produsă la Târgu Jiu, în 2016, atunci când la Bârsești, în Gorj, o locomotivă CFR Marfă a lovit cu putere și frontal o altă locomotivă în timpul manevrelor de cuplare. „Era o garnitură cu 20 de vagoane staționată, iar o altă locomotivă facea manevre de cuplare cu aceasta. Nu se știe din ce motive a venit cu viteză foarte mare și a intrat în coliziune cu locomotiva staționată”, preciza, în 2016, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj, Andrei Lazăr, citat de Mediafax. În urma acelui accident, unul dintre mecanicii CFR Marfă și-a pierdut viața, iar celălat a fost rănit.

Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest eveniment feroviar. Din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat, ceasul vitezometrului locomotivei rămânând blocat la poziţia 75 km/h.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În urma coliziunii extrem de puternice, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi.

Doi dintre bărbaţii răniţi mai erau internaţi duminică, iar medicii afirmau că ei sunt stabilizaţi. Cea de-a treia persoană rănit a fost externată. De asemenea, femeia care a murit suferise o plagă penetrantă la nivelul gâtului.