CFR Infrastructură vrea să repare linia de tren de pe Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse. Primul pod peste Dunăre dintre România și Bulgaria a fost deschis în 1954

Podul Pieteniei Ruse Giurgiu Sursa foto: www.europarl.europa.eu

CFR Infrastructură vrea să repare linia de tren de pe Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse, primul pod peste Dunăre dintre România și Bulgaria. Pentru lucrările la calea ferată de pe Podul inaugurat în 1954 a fost scos la licitație un contract de 3,6 milioane de lei pentru expertiza podului administrat împreună cu partea bulgară. Expertiza va dura 9 luni și se referă la cele 19 deschideri (jumătatea românească a podului). Al doilea pod transfrontalier este cel de la Calafat – Vidin, construit și inaugurat de Bulgaria în 2013.

Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse este un pod mixt, rutier și feroviar, iar pe această rută circulă trenurile spre Bulgaria, Grecia și Turcia, CFR Călători având în sezonul estival grupe speciale spre Sofia, Salonic și Istanbul. Tronsonul București – Giurgiu este singurul segment neelectrificat de pe traseul celebrului tren Orient Expres, iar între București și Giurgiu se așteaptă reluarea circulației feroviare în septembrie după finalizarea lucărrilor la noul pod peste Argeș de la Grădiștea.

Podul Giurgiu – Ruse are o lungime totală de 2223,93 metri și include 37 de deschideri, partea rutieră este amplasată pe partea superioară a Podului, iar linia de tren jos. Tablierul central are partea inferioară mobilă și permite realizarea unei înălțimi pentru navigație pe Dunăre de 24 de metri, conform documentației pe care a consultat-o Economedia. Infrastructura podului este alcătuită din 38 de elemente (pile și culei) cu fundații realizate din piloți și chesoane. Tablierele metalice de cale ferată, de 33,60 metri deschidere sunt alcătuite din câte două grinzi principale. Prețul ofertei are un punctaj de 40%, iar ofertele pot fi depuse până pe 24 aprilie. Potrivit contractului, studiile de teren, geologice, topografic și hidrologice durează două luni, alte 2 luni sunt alocate expertizei tehnice, iar patru luni documentația ce cuprinde tehnico-edilitară, iar studiul de mediu (evaluarea impactului) 5 luni.

Compania de Drumuri a făcut reparațiile carosabilului în 2015 și 2016 (pe jumătatea românească) fiind așteptate reparații capitale și pe jumătatea pe care o administrează Bulgaria.

Fostul ministru al Transporturilor, Iulian Matache, în 2015, la reparaţiile Podului Prieteniei
Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: