Autostrada Sibiu – Pitești: Ministerul Transporturilor face exproprieri pentru lotul Curtea de Argeș – Tigveni unde PORR trebuie să înceapă lucrările

Valea oltului

Ministerul Transporturilor face exproprieri suplimentare pentru lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Pentru șantierul PORR pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni (jud. Argeș) vor fi expropriate 364 de imobile proprietate privată cu o suprafață totală de peste 500.000 metri pătrați, potrivit unui Proiect de Hotărâre de Guvern.

Ministerul Transporturilor a eliberat joi, 16 martie Autorizația de Construire (Etapa I) pentru lotul cu o lungime de 10 kilometri, primul tronson de autostradă din zona de munte din România care intră în execuție, dar și primul lot de autostradă cu tunel în zonă montană.

Exproprierile se fac pe raza municipiului Curtea de Argeș și a localității Tigveni, iar valoarea despăgubirilor este de aproape un milion lei.

„Pentru realizarea lucrărilor aferente Secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș din cadrul obiectivului de investiții „Autostrada Sibiu – Pitești”, declanșarea procedurii de expropriere a fost aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 518/2020 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada Sibiu- Piteşti” – Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Pentru realizarea lucrărilor aferente Secțiunii 4 din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești, respectiv pentru Lotul 1 cuprins între km 81 +900 – km 91 + 761, Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire a fost aprobat prin Avizul C.T.E. – C.N.A.I.R. – S.A. nr. 5359/20.01.2023. Conform avizului este necesar a se ocupa o suprafață suplimentară totală de 512.787 mp, aferentă unui număr de 364 imobile, asupra cărora se va declanșa procedura de expropriere. Suma necesară aferentă despăgubirii pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică este de 951 mii lei pentru 364 de imobile în suprafață totală de 512.787 mp, reprezentând teren cu sau fără investiții”, arată ministerul.

Contractul a fost semnat în noiembrie 2021 pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de euro/km). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL), iar cea mai dificilă lucrare de artă este tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte. Și UMB va începe lucrările pe A1 Lugoj – Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar într-o zonă cu un relief mai ușor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: