Asociația Pro Infrastructură (API), cea mai importantă organizație care monitorizează proiectele din Transporturi solicită ,,demiterea” Directorului General CFR Călători, Traian Preoteasa după accidentul feroviar produs luni, la Roșiori, în județul Teleorman.
Asociația critică deficiențele de comunicare din primele ore după accident și carențele în pregătirea mecanicilor de locomotivă : ,,Accidentul feroviar de la Roșiori: diferențe și asemănări cu Grecia. Plus explicații despre siguranța feroviară și DEMITEREA șefului CFR Călători. Spre deosebire de Grecia, CFR are un sistem de autostop funcțional chiar și pe liniile aflate în proces de modernizare. Asta e bine pentru că reconstrucția unui tronson poate dura și un deceniu (ca în Grecia). Din păcate, sistemul german de oprire automată al CFR datează din 1960 și îi lipsesc funcții la care ne-am aștepta în secolul 21. I-am văzut limitele (și) la accidentul de la Roșiori: poate fi dezactivat de mecanici la orice viteză, iar dacă trenul din față este aproape de semnal, frânarea indusă de autostop poate fi tardivă. Nefiind digital, sistemul din cale nu transmite coduri de diagnostic în cazul unei defecțiuni. Transportul feroviar este cenușăreasa politicienilor, de unde și tăcerea ministrului Grindeanu care s-a mulțumit doar să-i ceară public (prin consilierul de imagine, firește) șefului CFR Călători să iasă la declarații, să mai dreagă busuiocul și să influențeze un pic ancheta. CFR Călători a comunicat în mod IRESPONSABIL că trenul de marfă lovit era deja deraiat la momentul impactului. Chiar și numai din cauza asta, dar și pentru carențele în pregătirea mecanicilor evidențiate la Roșiori, directorul CFR Călători TREBUIE DEMIS! “- Asociația Pro Infrastructură.
Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa este susținut de PNL și are mandat de director general interimar. Demiterea o poate face doar Consiliul de Administrație (noul CA în care este administrator și Preoteasa) fie prin destituire fie prin neprelungirea mandatului.
Sorin Grindeanu, vicepremier și ministru al Transporturilor, tace la trei zile de la unul dintre cele mai grave accidente feroviare din ultima perioadă, coliziunea în care a fost implicat un tren CFR Călători cu 280 de călători și un tren privat de marfă. Accidentul în urma căruia ISU Teleorman a declanșat Planul Roșu de Intervenție și în urma căruia au fost 12 răniți (din fericire răniți ușor) ar fi fost cauzat de mecanicul trenului CFR Călători care nu a respectat una dintre cele mai importante reguli din timpul serviciului, aceea de a nu depăși semnalul roșu, potrivit informațiilor publice din ancheta deschisă luni.