Contractul pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina – Săcele, alternativa la aglomerația de pe DN 1: Constructorul Erbașu a depus o ofertă de 75% din valoarea estimată, 312 milioane lei, față de 411 milioane lei

Semnare Contract Valea Doftanei

Constructorul român Erbașu a câștigat contractul pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei cu o ofertă de 312 milioane lei, reprezentând 75% din valoarea pe care o estima Ministerul Dezvoltării, 411 milioane lei fără TVA, arată datele oficiale pe care le-a consultat Economedia.

Contractul pentru modernizarea celor 25 de kilometri de Drum Județean și Drum forestier din județele Prahova și Brașov a fost semnat pe 1 martie 2023 în prezența premierului Nicolae Ciucă, a miniștilor Transporturilor, Internelor și Dezvoltării, dar anunțul oficial de atribuire în SEAP a fost publicat de-abia pe 8 martie, la o săptămână de la semnarea acestuia, situație cel puțin neobișnuită. Mai mult de atât, atrage atenția oferta constructorului, mult sub valoarea estimată a contractului, reprezentând 75,9% din estimarea Companiei Naționale de Investiții, 411 milioane lei.

Erbașu (companie cu capital integral privat românesc) este unul dintre cei mai mari antreprenori de pe piața construcțiilor din România,  derulează contracte și participă la licitații CNAIR duble ca valoare (ultima fiind pe Autostrada Transilvania – Lotul Chiribiș – Biharia), dar diferența de un sfert din valoarea estimată pentru proiectul de pe Valea Doftanei este, totuși, surprinzător de mare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În plus, Ordonanța de Urgență prin care a fost modificată Legea Achizițiilor Publice prevede că ofertele financiare nu pot fi mai mici de 80% din valoarea estimată a beneficiarului.

„Nicio ofertă depusă nu poate avea o valoare mai mică de 80% din cea pe care a estimat-o beneficiarul: o ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 80% din valoarea estimată a contractului respectiv”, arată Ordonanța (detalii aici).

Modernizarea DJ Câmpina – Săcele, un contract mai greu decât pare

Ministerul Dezvoltării a lansat licitația pentru modernizarea Drumului Județean în iulie 2022, iar în septembrie a primit 9 oferte. După mai multe amânări, Compania Națională de Investiții (din subordinea Ministerului Dezvoltării) a desemnat câștigător constructorul român Erbașu, iar concurenții nu au depus contestații, situație rar întâlnită. Durata mare de execuție se explică prin perioada mai scurtă în care se poate lucra în zona de munte, la o altitudine de sute de metri. Totodată, diferența de aproximativ 200 de milioane de lei între costul total aprobat prin indicatori și costul lucrărilor pentru execuție trebuie să acopere și valoarea exproprierilor.

Proiectarea are o durată de 6 luni, pentru execuție sunt prevăzute 42 de luni, iar garanția este de 5 ani. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

– tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

– tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis la semnarea contractului, reprezentantul Erbașu.

Șoseaua va deveni o rută alternativă pentru DN 1 Valea Prahovei și DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele (varianta pentru camioane). Practic, Drumul Județean, odată modernizat, va fi util șoferilor care merg spre și dinspre Brașov, fără a mai tranzita stațiunile prahovene unde se formează cele mai mari cozi. Modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei era descrisă încă din 2015 la Ministerul Transporturilor drept un proiect „critic” după trei încercări ratate de a construi Autostrada Comarnic – Brașov.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca revăd filmulețul cu ceremonia de semnare a contractului din 01.03.2023, vad pe Trompeta Dr.Bode spunând că a descoperit el DJ 102 I, ca a facut, a dres el in 2019 sau pe atunci, vad pupincurismul celor care au vorbit despre aceasta viitoare realizare din 2030 șamd.
    Aceste minciuni sfruntate ca Guvernul Dr. Ciucă face acum Autostrada Câmpina- Sacele sunt contrazise flagrant de realitatea istorică ca sa zic asa.
    Încă din 2007-2008 vestitul cuplu Cosma-Cancescu încercau cu aceasta sosea simpla de 25,6 km.
    Au trecut 16 ani si nu s-a intamplat nimic.
    Consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat încă din anul 2008 pentru a realiza şoseaua.
    🤭
    http://politici.weebly.com/transporturi/proiectul-dn-1v-prin-valea-doftanei.
    😯
    Gogoșile livrate de Dr.Bode fac ca acest drum de 25 km sa fie facut in multi ani de aici incolo iar lipsa conectarii cu DN1 si DN1 A fac imposibilă realizarea acestuia la timp.
    Foarte mare termenul de realizare fata de alte tari precum Spania, Italia sau Bosnia cu șosele prin munți.
    Mai mult, cred ca termenul e lung pentru ca armata de fosti Prefecti, subprefecti, PresedintiCJ & Vicepresedinti, Primari din cele doua judete sa-si cumpere pe lucru de nimic terenul pe care va trece soseaua viitoare.
    Pentru despăgubiri de la stat.
    Valoarea exproprierilor e cascavalul pe care noii rechinii imobiliare o așteaptă!
    Dacă cumva vă întrebați de ce ce a durat 16 sau 17 ani de la initierea discutiilir pana la semnarea contractului!
    🤔
    Merci,

  2. De ce nu se face autostrada Bucuresti – Brasov pe Valea Doftanei? Importanta este legatura Bucuresti – Ploiesti cu Brasov si sistemul de autostrazi din Transilvania. Bucurestenii pot ramane cu DN1 pentru sfarsitul de saptamana. Poate si costurile sunt mai reduse si poate mai usor de executat. A analizat CNAIR aceasta posibilitate ?
    Nu cred ! Ei vor autostrada de 8 miliarde de euro.
    In rest numai de bine.

    • De unde sa vina comisionul la băieți?
      Dacă fac Autostrada de 15 miliarde €, cat e comision 15% la băieți?
      La băieții cu conturi in Elvetia!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.