Trafic de coșmar pe Autostrada A 1 București-Pitești : Pasajul peste Centura Capitalei va intra în reparații cu închiderea circulației pe un sens. Podul de la intrarea pe A 1 a fost construit în 1970, iar reparațiile durează 7 luni

Pasaj centura A 1 Militari

Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de aproape 6 milioane de lei pentru reparațiile Pasajului peste Centura Capitalei de pe Autostrada A 1 București-Pitești. Podul care supratraversează Centura București și inelul feroviar al Capitalei a fost construit în 1970 și consolidat în 1999. Reparațiile podului de la km. 11 se vor face pe ambele sensuri cu închiderea circulației pe câte o cale și devierea traficului pe sensul opus, așa cum se lucrează în prezent la Podurile Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui.

Autostrada A 1 București-Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, poate ajunge la o medie de trafic de aprox. 50 000 autovehicule/zi (MZA) comparativ cu DN 1 Otopeni-Băneasa sau DN 1 Florești-Cluj Napoca, iar reparațiile podului de la kilometrul 11, practic la intrarea pe A 1 din Militari sau ieșirea din A 1 spre Centură și bulev. Iuliu Maniu vor duce la blocaje și mai mari. Cele mai mari probleme de circulație sunt pe ultimii kilometri dinspre Ciorogârla spre Militari, atât la intrarea pe bulev. Iuliu Maniu din sectorul 6 cât și pe banda pentru virajul la dreapta spre breteaua de acces în Centură unde se formează cozi mari de camioane. Reparațiile podului se vor face pe ambele căi și durează 7 luni, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Expertiza tehnică a fost realizată în 2018, Proiectul Tehnic a fost aprobat în 2020, iar Autorizația de Construire a fost emisă încă din iulie 2022.

Se vor face lucrări de consolidare la pilele pasajului, iar pentru suprastructura pasajului lucrările se vor face cu închiderea unei căi și devierea circulației pe sensul opus : ,,Lucrări la nivelul suprastructurii. Se deviază circulația pe o singură cale. Se desface calea pe pod și se demolează lisa parapetului. Se execută lucrări de reparații la nivelul suprastructurii (grinzi prefabricate, atretoaze și placa monolită). Se demolează stratul de beton degradat.”-caiet de sarcini. Ofertele pot fi depuse până pe 8 martie, iar prețul reprezintă 80 % din punctaj.

Un alt pod care a mai fost reparat, dar parțial și pe care se circulă cu restricții de viteză din cauza gropilor și a denivelărilor este podul peste Argeș de la km. 36 județul Giurgiu.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: