Compania de Drumuri lansează în licitație Studiul de Fezabilitate pentru lărgirea Autostrăzilor A1 București – Pitești și A3 București – Ploiești la trei benzi/sens, iar pentru Autostrada Soarelui extinderea la trei benzi pe sens este propusă pentru sectorul București – Fundulea în lungime de 24 km, a anunțat miercuri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.
Pentru Autostrada A1 București – Pitești extinderea la trei benzi/sens se face pe toată lungimea (109 km), în timp ce pentru A3 București – Ploiești pe tronosnul Moara Vlăsiei – Dumbrava (intersecție cu A7 Autostrada Moldovei), de la Petricani – Pipera până la Moara Vlăsiei, A3 având trei benzi/sens.
Durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate este de un an și jumătate a transmis Scrioșteanu.
„3 autostrăzi se vor lărgi la 3 benzi pe sens: A fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A 1, A 2 și A 3. Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor se prevede a se realiza pentru următoarele sectoare de drum:
– Autostrada A1 București – Pitești integral (109,6 km)
– Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București – Fundulea
– Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei – Dumbrava
Obiectivul general al proiectului constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri. Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate. Sursa de finanțare este constituită din fonduri externe nerambursabile”, a transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat.
Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025, Autostrada București – Ploiești va prelua o mare parte a traficului de pe DN 2 București – Bacău (E 85). În cazul Autostrăzii Soarelui, în sezonul estival, tronsonul București – Fundulea este deosebit de aglomerat, iar din această toamnă urmează să se circule pe primii kilometri ai Autostrăzii A0 București Sud, cele două loturi Alsim Alarko Bragadiru – Vidra – Autostrada Soarelui (33 km).