CNAIR vrea să lărgească Autostrăzile A1 București – Pitești și A3 București – Ploiești la trei benzi/sens. Pentru Autostrada Soarelui extinderea la trei benzi se va face pe tronsonul București – Fundulea

cnair-muncitori-autostrada-soarelui-e1591804631371

Compania de Drumuri lansează în licitație Studiul de Fezabilitate pentru lărgirea Autostrăzilor A1 București – Pitești și A3 București – Ploiești la trei benzi/sens, iar pentru Autostrada Soarelui extinderea la trei benzi pe sens este propusă pentru sectorul București – Fundulea în lungime de 24 km, a anunțat miercuri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Pentru Autostrada A1 București – Pitești extinderea la trei benzi/sens se face pe toată lungimea (109 km), în timp ce pentru A3 București – Ploiești pe tronosnul Moara Vlăsiei – Dumbrava (intersecție cu A7 Autostrada Moldovei), de la Petricani – Pipera până la Moara Vlăsiei, A3 având trei benzi/sens.

Durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate este de un an și jumătate a transmis Scrioșteanu.

„3 autostrăzi se vor lărgi la 3 benzi pe sens: A fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A 1, A 2 și A 3. Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor se prevede a se realiza pentru următoarele sectoare de drum:

Autostrada A1 București – Pitești integral (109,6 km)

Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București – Fundulea

Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei – Dumbrava

Obiectivul general al proiectului constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri. Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate. Sursa de finanțare este constituită din fonduri externe nerambursabile”, a transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat.

Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025, Autostrada București – Ploiești va prelua o mare parte a traficului de pe DN 2 București – Bacău (E 85). În cazul Autostrăzii Soarelui, în sezonul estival, tronsonul București – Fundulea este deosebit de aglomerat, iar din această toamnă urmează să se circule pe primii kilometri ai Autostrăzii A0 București Sud, cele două loturi Alsim Alarko Bragadiru – Vidra – Autostrada Soarelui (33 km).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Având în vedere mareața realizare de 13 km de autostrada in 2022 , sa se calculeze nr de ani necesar lărgirii la trei benzi a autostrăzilor descrise mai sus.
    Raspund Elev Grndeanu si Elev Pistol. 😯😯

    • Suplimentar sa ne spuna cum face sau daca mai face conexiunea cu A7 la Dumbrava.
      Pizzarotti stie de ce!🤣🤣

  2. Lasand la o parte costurile, nu este deloc o idee rea.
    Ce am observat pe autostrazile patriei este faptul ca soferii nu stiu sa circule pe un astfel de drum (dar ce sa-i faci, cand te-ai nascut tu – soferule ghiolban – autostrada nu era acolo). Unii merg pe banda de urgenta, altii depasesc prin dreapta… mi-e groaza ce-o sa fie la 3 benzi pe sens – probabil banda 1 nici nu va fi folosita (a se vedea Bucuresti – Moara Vlasiei!!), iar TIR-urile vor merge pe banda din mijloc.

    Dar asa cum suntem obisnuiti, extinderea asta se va intampla probabil peste vreo 5-6 ani si intre timp se mai civilizeaza si soferii.

    Pana atunci sa auzim numai de bine!

  3. Tipic romanesc! Nu suntem în stare sa facem o autostrada sa treacă Carpații (indiferent unde sau care munți, adică Apuseni, Meridionali sau Rasariteni)..dar facem o banda în plus pe sens la ce avem…Frumoasa gandire!

    • Nu vad ce e rau in asta. Lipsa variantei strapungerii Carpatilor nu trebuie sa anuleze varianta largirii la 3 benzi pe sens a autostrazilor aglomerate! Proiectele de strapungere (vezi Ploiesti-Sibiu) sunt deja in curs!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.