Sondaj PwC: Consumatorii au început să fie mai economi din cauza scumpirilor record / Pentru a face economii, ei caută produsele la ofertă și “mărcile proprii” ale retailerilor

bani portofel scumpiri piata

Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global şi-au redus cheltuielile neesenţiale, iar aproape toți (96%) a adoptat comportamente de economisire, în contextul în care scumpirile au atins niveluri-record peste tot în lume, arată rezultatele sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023.

Raportul evidenţiază faptul că aproape jumătate (49%) dintre respondenţi cumpără anumite produse atunci când sunt în ofertă/promoţie, 46% se orientează către comercianţii cu amănuntul care oferă un raport calitate-preţ mai bun, 40% utilizează site-uri de comparaţie pentru a găsi alternative mai ieftine, 34% cumpără în vrac pentru a economisi, iar 32% preferă “mărcile proprii” ale retailerilor pentru a face economii.

Din punct de vedere demografic, Generaţia X este “cea mai îngrijorată” (47%) şi a luat măsuri în ceea ce priveşte cheltuielile neesenţiale, în timp ce Generaţia “Baby Boomers” este îngrijorată “într-o oarecare măsură” (33%) şi ia măsuri, iar Generaţia “Millennials” se declară “îngrijorată”, dar nu îşi schimbă comportamentul.

Potrivit cercetării, în următoarele şase luni, consumatorii intenţionează să-şi reducă valoarea cheltuielilor pentru toate categoriile analizate, cea mai mare scădere fiind prognozată pentru produsele de lux/premium sau produse de designer (53%), călătorii (43%) şi îmbrăcăminte şi încălţăminte (41%).

În schimb, alimentele vor scădea cel mai puţin, cu 24%.

Mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (56%) au afirmat că majorarea preţurilor este cea mai frecventă problemă atunci când fac cumpărături în magazinul fizic, dar în aceeaşi măsură sunt îngrijoraţi de lipsa produselor din stoc (42%) şi de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).

În ceea ce priveşte cumpărăturile online, rezultatele studiului PwC relevă ca majorarea preţurilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) şi termenele de livrare mai lungi decât cele preconizate (24%) reprezintă principalele motive de îngrijorare raportate.

Ca modalitate de achiziţionare a produselor, cumpărăturile în magazinele fizice rămân, în mare parte staţionare, de la an la an, drept cel mai frecvent mijloc de consum (43%), în timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) şi a tabletelor (15%) au scăzut marginal.

Sondajul Global Consumer Insights Survey au fost realizat pe un eşantion de 9.180 de consumatori din 25 de state, la nivel mondial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *