Portul Constanța: Liniile de tren au fost deblocate după mutarea celor 400 de vagoane CFR Marfă. Ce s-a întâmplat cu vagoanele sub sechestru ANAF

portul constanta Sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Liniile de tren din Portul Constanța au fost complet deblocate după mutarea celor peste 700 de vagoane CFR marfă care blocau transportul feroviar de mărfuri, a anunțat miercuri compania CFR Infrastructură. Din totalul de 743 de vagoane CFR Marfă, 400 erau indisponibilizate, în mare parte din cauza vechimii, iar alte 342 sub sechestru ANAF. 200 de vagoane (mai bune) au fost reintroduse în circulație și contribuie la tranzitul mărfurilor cu destinație Ucraina și Republica Moldova. În martie, 2022, ministrul Sorin Grindeanu anunța că aproximativ 50% dintre liniile CFR din Portul Constanța sunt blocate din cauza vagoanelor nefuncționale prin care au crescut și pomi, iar în aprilie se mutau deja primele vagoane.

În total, 250 de vagoane au revenit în parcul activ de material rulant de la CFR Marfă, a explicat transportatorul național.

„Având în vederea situaţia generată de conflictul militar din zona Mării Negre şi a implicatiilor pe care acesta o are asupra intereselor economice ale României, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii s-a semnat Memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din Zona Portului Constanţa. În acest context, CFR Marfă anuntă că a îndeplinit prevederile care îi revin, astfel:

A realizat îndrumarea unui număr de 401 vagoane care îndeplineau condiţiile tehnice pentru deplasare de pe liniile CFR din zona Portului Constanţa. Dintre acestea, 200 de vagoane au fost reintroduse în parcul activ în vederea valorificarii oportunităţilor de piaţă care au apărut odată cu declanşarea conflictului militar din Ucraina şi modificarea rutelor clasice de transport a mărfurilor cu destinaţie Ucraina şi Republica Moldova, aducând totodată o contribuţie semnificativă la fluidizarea traficului de cereale şi produse petroliere care tranzitează România. Restul de 201 vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR.

Executarea silită a 342 de vagoane aflate sub sechestru ANAF. De asemenea, au fost eliberate liniile din statia Palas care asigură accesul în Oil Terminal, un punct important din lanţul logistic al transporturilor de produse petroliere efectuate spre Ucraina (unde staţionau 262 de vagoane). Dintre acestea, 50 de vagoane au fost redate în circulaţie pentru transportul cerealelor, a produselor petroliere şi a altor materii prime în relaţia cu Ucraina, 124 de vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR iar 88 vagoane au fost valorificate în urma licitaţiilor publice organizate de ANAF. În prezent nu mai sunt vagoane proprietate CFR Marfă care blochează liniile de cale ferată din Zona Portului Constanţa sau pe cele din staţia Palas care asigură accesul în OIL Terminal”, arată un comunicat de la CFR Marfă.

CFR Marfă are peste 900 de locomotive şi 27.000 vagoane

Transportatorul feroviar de marfă (mai) are o cotă de piaţă de aproximativ 20% şi deţine peste 900 de locomotive şi aproximativ 27.000 vagoane, însă în circulaţie sunt doar 350 de locomotive şi 11.000 de vagoane, aproximativ 8.000 de vagoane fiind indisponibilizate, sub sechestrul pe care l-a pus CFR Infrastructură, inclusiv pentru neplata taxei pentru utilizarea infrastructurii (TUI).

Guvernul ar urma să înființeze Carpatica Feroviar, Compania care ar putea lua locul CFR Marfă în caz de dizolvare/faliment.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Marele blocaj a fost creat din incompetența CFR.
    Cum sa descoperi atatea vagoane bune?😫😫
    După zeci de ani!
    Mai mult statul consuma resurse pentru deblocare port.
    Chiar, nu e niciun vinovat pentru acest blocaj?
    😯😯

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.