Magistrala CFR București – Suceava – Frontieră Ucraina: Guvernul aprobă modernizarea și electrificarea unui tronson de 35 de kilometri din județul Suceava. Lucrările costă peste 300 de milioane de euro și durează 3 ani

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Ultimul tronson al Magistralei CFR 500 București – Suceava – Frontieră Ucraina urmează să fie modernizat și electrificat, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pe care Executivul îl aprobă în ședința de miercuri, 15 februarie. Tronsonul Dărmănești – Vicșani din județul Suceava are o lungime de 35 de kilometri, iar investiția totală este estimată la 1,8 miliarde lei (360 milioane euro).

Proiectul de modernizare pentru M 500 face parte din MasterPlanul de Transport al României, iar viteza maximă va crește la 120 km/h, pe tronsonul Dornești – Vicșani limita din prezent fiind de 50 km/h. Șina prezintă defecte în special pe suprafața de rulare: știrbituri, bavurări, patinări și desprinderi de material. Există porțiuni de traseu unde șina prezintă uzuri verticale foarte mari. Prisma de piatră spartă, în general, este curată la partea superioară. Starea terasamentului este în general bună, excepție făcând terasamentele semnalate ca puncte periculoase, se arată în Nota de Fundamentare care va ajunge pe masa Guvernului pentru aprobarea investiției. „Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în perioada 2021 – 2030, conform Anexei 10.35 – „Surse de finanţare pentru infrastructura feroviară 2020 – 2030“. Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core, şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).

La trenurile de călători viteza maximă este de 100 km/h pe intervalul Dărmănești – Dornești și 50 km/h pe intervalul Dornești – Vicșani Frontieră. La trenurile de marfă viteza maximă este de 80 km/h pe intervalul Dărmănești – Dornești și 50 km/h pe intervalul Dornești – Vicșani Frontieră pentru trenurile de marfă internaționale, respectiv 70 km/h pe intervalul Dărmănești – Dornești și 50 km/h pe intervalul Dornești – Vicșani Frontieră pentru trenurile directe de marfă. Pentru trenurile în complex feroviar Dornești – Vicșani viteza maximă este de 30 km/h. Starea necorespunzătoare a infrastructurii și suprastructurii căii ferate și instituirea unor restricții de viteză pe mai multe distanțe de circulație, conduc în prezent la următoarele viteze tehnice pentru linia de cale ferată Dărmănesti – Vicșani Frontieră:

Trenurile internaționale de călători care circulă pe ruta București Nord – Vadu Siret – Vth = 46,5 km/h și care circulă pe ruta Suceava – Vadu Siret  – Vth = 45,5 km/h. Trenurile de marfă internaționale care circulă pe distanța Dărmănești – Vicșani Frontieră pe linie cu ecartament  normal  Vth = 36,5 km/h, care circulă pe distanța Dornești – Vicșani Frontieră pe linie cu ecartament larg  Vth = 22,2 km/h. Trenurile directe de marfă care circulă pe distanța Dărmănești – Dornești   Vth = 45,1 km/h”, arată proiectul de Modernizare M 500 Dărmănești – Vicșani. Pe secția de cale ferata Dărmănești – Vicșani intervalele dintre stații nu sunt dotate cu instalații de dependență, iar trenurile circulă la cale liberă. Echipamentele de telecomunicații existente sunt depășite tehnic și moral, nu mai sunt în fabricație și nu mai dispun de piese de schimb, mai menționează Ministerul Transporturilor.

Pentru M 600 Magistrala spre Iași, CFR Infrastructură a semnat în urmă cu câteva zile contracte pentru reparații rapide prin PNRR pe 42 de kilometri în județul Vaslui (detalii aici).

Pentru Căile Ferate din Banat, fondurile pentru investiții sunt de peste 27 miliarde lei, anunța recent Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, un dezechilibru major față de regiunea moldavă care nu a avut proiecte feroviare mature pentru a fi promovate la finanțare prin PNRR, CEF sau POT.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. E un bluf!
    Nu cred ca exista Studiu de Fezabilitate care sa arate oportunitatea si necesitatea cheltuirii a peste 300 de milioane de euro! 😥😥😥😥

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.