Compania de Drumuri reia, marți, 14 februarie reparațiile capitale la Podul Fetești, pe Autostrada Soarelui (A 2). Este ultima etapă a contractului semnat în primăvara anului 2021 cu firma românească Maristar, acestea fiind primele intervenții la structura Podului peste Brațul Borcea în peste 35 de ani de la inaugurarea Podurilor Dunărene Fetești și Cernavodă.
Reparațiile se fac cu închidere completă a circulației pe sensul Constanța-București (Calea 2) până cel mai târziu la 25 aprilie, conform avizului. În timpul lucrărilor traficul va fi deviat pe sensul București-Constanța în ambele direcții, separate cu balize și cu o singură bandă/sens, a explicat CNAIR într-un comunicat de presă : ,, Marți, 14.02.2023, începând cu ora 13:00, reîncep lucrările de reabilitare la Podul peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2. Pe perioada lucrărilor, Calea II de circulație, sensul Constanța- București, între km 143+125 și km 148+315, va fi închisă traficului, circulația fiind deviată pe Calea I, unde se va desfășura în ambele sensuri. Printre lucrările principale ce vor fi excutate regăsim: frezarea sistemului rutier și refacerea acestuia, demontarea/montarea parapetului pietonal, refacere trotuar, etc.Podul peste brațul Borcea, în lungime de 970 m, este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavoda, în lungime de 1596 m conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia.”
În 2021, CNAIR a atribuit contractele pentru reabilitarea ambelor poduri peste Dunăre constructorului român Maristar pentru 130 de milioane de lei, fonduri europene, termenul pentru finalizarea lucrărilor fiind februarie 2023, pentru Podul Cernavodă respectiv aprilie 2023 pentru Podul Borcea. Calendarul de lucrări a fost stabilit pentru a nu afecta circulația în sezonul estival.
În primăvara anului 2022, Maristar a spart placa de beton a podului Borcea și a identificat probleme mai mari la structură, cauza fiind hidroizolația necorespunzătoare, explica Ministrul Sorin Grindeanu :
„În momentul când au decopertat (n.r Maristar) s-au găsit probleme de structură mai grave decât se așteptau. Se lucrează, când au decopertat și au văzut structura și-au dat seama că e nevoie de lucrări mai ample decât erau planificate inițial. Trebuia să fie restricția până în Paști, din ce mi-au spus va mai dura probabil și pe parcursul lunii mai, o săptămână două”.