Autobuze electrice în București: Primăria Capitalei riscă să piardă finanțarea europeană de aproape 300 de milioane lei pentru achiziția celor 100 de autobuze. Livrările trebuie făcute până în decembrie 2023, dar contractul e blocat după o contestație admisă la CNSC

autobuz hibrid bucuresti 2 sursa pmb

Primăria Capitalei riscă să piardă finanțarea europeană de aproape 300 de milioane lei pentru achiziția a 100 de autobuze electrice, decontarea prin Programul Operațional Regional 2014-2020 fiind condiționată de livrarea autobuzelor până la sfârșitul anului, dar PMB încă nu a reușit semnarea contractului, ba chiar procedura este blocată după o contestație admisă.

Primăria Capitalei a lansat a patra licitație pentru autobuze electrice în iunie 2022, iar la sfârșit de iulie au fost depuse oferte de la BMC, Karsan, Otokar, NewKopel, Mercedes și Solaris. Ultierior, în decembrie, Comisia de Evaluare din PMB i-a declarat câștigători pe turcii de la Karsan (detalii aici). Otokar, New Koppel și BMC Truck au depus contestații la CNSC, plângerea BMC fiind admisă săptămâna aceasta la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

Ce a reclamat BMC (producător din Turcia cu fabrică la Ciorogârla în Ilfov)

Constructorul BMC a reclamat la CNSC neconformitatea ofertei Karsan (nu ar avea buletin de încercări în laborator acreditat UE), oferta ar fi fost completată nelegal cu date din clarificări, oferta nu ar respecta cerințele tehnice și caietul de sarcini, propunerea financiară ar fi fost modificată ilegal, iar punctajul pentru garanție suplimentară ar fi fost acordat greșit, susține BMC.

Punctajul acordat ofertanților: 

Autobuzele au o autonomie de minimum 200 de kilometri, iar primele 34 de unități vor fi livrate în primul an de la semnarea contractului, potrivit anunțului PMB din iunie 2022.

„Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 18 iulie 2022 (n. r 28 iulie). Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor.  Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis PMB.

NOTĂ: Sublinierea din citat aparține Economedia.

Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv

Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Păi dacă au câștigat turcii…normal…apoi alți turci se bat…recte Karsan cu bmc, care vor să ofere chinezării…apoi mai sunt alții tot cu chinezării…deci treabă e astfel: bătaie între turci…Karsan cu bmc. De rahat amândoi. Bmc de fapt comercializează niște chinezării…recte zte. Mai sunt unii cu byd…deci lupta este între chinezi și turci plus chinezi cu turci…ce mi-e firea ce mi-e nicusor…. Apoi autobuzele electrice sunt țeapă. Mai bine extinde rețeaua de troleibuze și ia troleibuze. Iar la autobuze, hibride. Nu se bagă Mercedes sau Solaris la electrice pe București, caietul e făcut că să nu intre ei…Ziceați de Cluj: hai că vă zic eu ce e Acolo: multe autobuze diesel vechi, unele second-hand, unele realmente put mai rău ca o rabă, au 32 tramvaie pentru…3 linii, rețea care e total depășită moral, doar 2 trasee sunt cu adevărat rentabile… și din alea 32 merg doar 14…toate traseele (3 la număr) se suprapun. Din 130 troleibuze, moderne de îți iau ochii, doar 60 ies zilnic… uneori trasee dublate de autobuze…diesel. Iar alea 44 electrice, ies doar…20 la stradă. De ce ? Trebuie să fie menajate, iar încărcarea lor a devenit mai scumpă pe lună decât a unui autobuz clasic diesel. Adică au costuri mai mari pe lună decât cu diesel. Așa că să nu mai aud ce face Cluj… spală bani, și exerciții politice de imagine. Nici măcar curat nu este. Așa că hai să o lăsăm moale…uite Oradea, ăsta e un exemplu. Timișoara e o țigănie sinistră. După Cluj au început toți să ia electrice și tramvaie noi…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.