CNAIR lansează licitația pentru legătura Clujului la Autostrada Transilvania: Drumul Expres prin Tureni are 5 kilometri și costă peste 600 de milioane de lei

Cluj Napoca Emerging Europe sursa foto: Emerging Europe

Compania de Drumuri lansează procedura de licitație pentru Drumul Expres A 3– Tureni, legătura Clujului la Autostrada Transilvania, a anunțat miercuri primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația pentru verificare înaintea publicării în SEAP, așadar caietul de sarcini, cerințele beneficiarului și punctajele vor fi disponibile doar după validarea de la ANAP și publicarea în SEAP.

Drumul expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va avea o lungime de 5 kilometri, iar costul estimat pentru execuție este de 663 de milioane de lei cu o durată de 18 luni. Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Anunțul Primarului, Emil Boc: „Veste bună pentru descongestionarea traficului pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida: Proiectul de conectare a Clujului la Autostrada Transilvania a fost scos la licitație! Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni) a fost scos la licitație de către DRDP Cluj cu sprijinul Ministerului Transporturilor (CNAIR). Proiectul se află în faza controlului ex-ante realizat de către ANAP și are o durată de execuție de 18 luni. Valoarea devizului general aprobat conform H.G. 853/30.06.2022 este de 788.787.897 lei cu TVA. Proiectul are asigurată finanțarea necesară pentru implementarea lucrărilor. Acest proiect va contribui la descongestionarea traficului din Cluj – Napoca, zona Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. Traficul greu care azi se descarcă de pe autostrada la Gilău – Nădășel și pleacă în direcția Maramureș sau Bistrița va ocoli municipiul Cluj-Napoca utilizând drumul expres nou propus în zona Tureni și centura ocolitoare Vâlcele – Apahida. De asemenea, traficul Gilău – Cluj-Napoca va fi diminuat având în vedere posibilitatea utilizării unei alte conexiuni cu Autostrada Transilvania, cea propusă prin acest proiect. Felicitări echipei DRDP Cluj-Napoca pentru implicare și profesionalism și, nu în ultimul rând, Ministerului Transporturilor și CNAIR pentru finanțare și implicare în promovarea proiectului”.

Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
– bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
– bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
– bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
– bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.

Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.

Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:

Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km., potrivit ministerului de resort.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: