Constructorul român UMB va construi și cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani de pe A7 – Autostrada Moldovei, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor respingând marți, pe fond, toate cele trei contestații pe care le-a depus Danlin la începutul anului. Astfel, firmele lui Dorinel Umbrărescu vor lucra în această primăvară pe toate cele 10 loturi ale Autostrăzii dintre Buzău și Pașcani, aproximativ 250 de kilometri din întreaga lungime a Autostrăzii A7 care începe de la Ploiești (nod Dumbrava).
Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.
Constructorul UMB nu are resursele tehnice necesare pentru a lucra simultan pe cele 10 loturi ale Autostrăzii Moldovei (Buzău – Pașcani), susținea compania Danlin din județul Neamț în contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pentru primele două loturi ale secțiunii Bacău – Pașcani, toate cele trei loturi fiind câștigate de firmele lui Dorinel Umbrărescu. Firma Danlin ar fi apropiată de președintele CJ Neamț, Ionel Arsene, potrivit presei locale, iar anul trecut a avut contracte de doar 400.000 de lei, de la aproape 200 de milioane lei, în 2020 arată datele consultate de Economedia.
Întrebat despre capacitatea de mobilizare și dacă poate „duce” toate contractele/licitațiile câștigate, Sorin Grindeanu a spus că toate contractele sunt în termene, ba chiar unele în avans.
„E ok… În acest moment este undeva la capacitatea maximă, aproape de capacitatea maximă, dar vreau să vă spun că pe toate contractele pe care această companie le are semnate cu CNAIR, pe toate le duce și este în termene, ba chiar le termină și înainte, sunt organizați în stil militar și asta e mare lucru… știți, un șantier nu e o farmacie. Pe A7 (n.r Autostrada Moldovei) din 13 loturi pe 7 loturi are contracte, iar pe 3 loturi sunt contestații la CNSC. Foarte important, noi am dat drumul la Registrul Utilajelor, adică lucrurile (utilajele) se văd dacă se dublează și nu are capacitate. Totodată, a câștigat și financiar, a venit cu 85% din evaluarea CNAIR. La modul în care lucrează nu am niciun semn de întrebare că nu are capacitatea pe șantierele pe care lucrează”, a spus Sorin Grindeanu. Pe 12 ianuarie, la semnarea contractelor pentru loturile de mijloc ale secțiunii Buzău – Focșani, directorul UMB Cornel Bunghiuz a explicat presei că firma dispune de 5.000 de angajați și a garantat că și-au calculat foarte bine resursa umană și tehnică. „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7”, a spus oficialul UMB.