UMB a primit Ordinul de Începere pe Lotul 2 al Autostrăzii Buzău – Focșani

Autostrada București Nord Lot 2 UMB asfaltare

Constructorul român UMB a primit Ordinul pentru începerea lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii Buzău – Focșani, a anunțat Compania de Drumuri prin Direcția Regională Buzău (DRDP Buzău). Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat are o lungime de 30 de kilometri, iar termenul de execuție este de 26 de luni. Contractele pentru loturile 2 și 3, loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău – Focșani, au fost semnate pe 12 ianuarie 2023 la București, după o reevaluare la contestația Tekfen. Anterior, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu anunța că loturile 2 și 3 vor avea ordinele de începere săptămâna viitoare (detalii aici).

Pe traseul lotului 2 sunt 12 poduri, două mai lungi peste Râmnicu Sărat și DN 22, a transmis DRDP Buzău: „Directorul DRDP Buzău, domnul Sorin Robu a semnat ordinul de începere a lucrărilor pe Lotul 2 al Autostrăzii Buzau-Focșani. Lotul 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22”, arată DRDP Buzău.

Autostrada Buzău – Focșani:

Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.

Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.

Lotul 1:

a fost finalizată activitatea de deminare pe întreaga suprafață a amplasamentului autostrăzii și drumului de legătură cu DN2

a fost finalizată diagnoza arheologică a întregului traseu, în urma căreia nu a fost identificat niciun sit arheologic

se forează, armează și toarnă piloții aferenți a 2/4 structuri (poduri și pasaje)

se execută lucrări la drumurile de acces

Lotul 4:

au fost finalizate lucrările de decopertare a terenului pe întregul traseu al acestui lot

a fost finalizată activitatea de deminare pe întreaga suprafață a amplasamentului

a fost finalizată diagnoza arheologică, în urma căreia s-a identificat un sit arheologic

sunt în curs de finalizare umpluturile aferente traseului autostrăzii.

Astfel, pe Autostrada Moldovei (A7), pe cele 10 loturi dintre Buzău și Pașcani, UMB poate lucra pe 7 loturi între Buzău, Focșani și Bacău, adică pe aproape 180 de kilometri și așteaptă, (posibil chiar săptămâna viitoare) decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor – CNSC pentru cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani. Pentru cele trei loturi, analiza contestațiilor este în etapa finală, pe 31 ianuarie fiind depuse concluzii scrise.

Dacă la CNSC se vor respinge contestațiile Danlin, atunci constructorul băcăuan va lucra la vară pe 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei, practic de la Buzău până la Pașcani, aproape 250 de kilometri din cei 320 km. Raportat la întregul PNRR, în eventualitatea unui câștig la CNSC, drumarul român va lucra pe 14 loturi de autostradă cu o lungime de 300 de kilometri: 10 loturi pe Autostrada Moldovei (aproape 250 km), 3 loturi pe Autostrada Transilvaniei (42 km) și Lotul Lugoj – Deva (10 km). 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: