Ministerul Transporturilor își demolează a doua autostradă: Pe Autostrada Sebeș – Turda, Pizzarotti demolează ce a inaugurat acum doi ani, chiar înainte de alegeri

A 10 Sebeș Turda Demolare

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, își demolează a doua autostradă. După demolarea din 2015 a autostrăzii Săliște – Cunța construită și inaugurată în 2014 de italienii de la Salini, vineri, Pizzarotti (tot Italia) demolează ce a construit și inaugurat în decembrie 2020, chiar înainte de alegeri. Primul lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda surpat în zona Alba Iulia Nord din decembrie 2022 este demolat în perioada de garanție, la solicitarea beneficiarului, CNAIR. Pentru aproximativ o lună, circulația este închisă la kilometrul 16 și deviată printr-o bretea, iar în această perioadă se fac expertize care vor da și soluția de consolidare, surparea fiind cauzată fie de infiltrații, fie de o execuție neconformă. Demolarea de pe A10 se face în aceeași zi cu surparea de la Breaza, de pe DN 1.

Pentru finalizarea și inaugurarea primului lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda în mandatul ministrului Lucian Bode, CNAIR ar fi tolerat abateri de la normativul din construcții, susține fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma.

„Meșterul Manole Grindeanu la Ministerul Transporturilor: astăzi s-a surpat DN1 Ploiești – Brașov și a început demolarea autostrăzii A10 Sebeș – Turda. O porțiune a DN1 Ploiești – Brașov s-a surpat în apropierea localității Breaza. O bandă de circulație a fost închisă și se poate ajunge chiar la închiderea completă a circulației în cazul în care surparea se extinde. De 15 luni Sorin Grindeanu nu a mișcat un deget pentru Autostrada Ploiești – Brașov care să rezolve odată pentru totdeauna problema traficului de pe DN1. Nu a fost în stare să aprobe traseul autostrăzii, să dea drumul la studiile de teren, proiectare, avize sau acord de mediu. Proiectul e îngropat în sertarul lui Grindeanu, în timp ce șoferii stau blocați pe un DN1 prăbușit.

Și tot azi a început demolarea pe Autostrada Sebeș – Turda. Tronsonul 1 Sebeș – Alba Iulia a fost inaugurat de Lucian Bode în decembrie 2020, cu câteva zile înainte de alegerile parlamentare. Cei care au urmărit desfășurarea lucrărilor în acea toamnă își aduc aminte că s-a asfaltat zi și noapte, pe ploaie, la temperaturi apropiate de îngheț, fără niciun respect față de rigorile tehnice legale. Singurul criteriu luat în seamă a fost mulțumirea politicienilor din PNL. Au trecut de atunci 2 ani și consecințele rabatului de la calitate se observă cu ochiul liber: autostrada a început să o ia la vale, asfaltul să crape, trambulinele și gropile sunt la tot pasul, iar șoferii nu se simt in siguranță pe acest tronson mediocru. Sorin Grindeanu bate toate recordurile negative pe marile proiecte de infrastructură și păstorește nepăsător acest veritabil Minister al Rezilierilor și Demolărilor”.

Sursa foto: Ziarul Unirea

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu înțeleg de ce la noi nu se fac autostrăzile la nivelul solului ??? Chiar și pa câmpie (A1), sunt la cel puțin doi metri mai sus !!!

  2. Paul D. Asa se mai umfla factura, de ce sa faci ieftin si bine cand poti sa faci scump si prost? Plus mai faci cate o ” viluță ” doua, trei …

  3. Din cauză că iarna zăpada nu este viscolită pe benzile de circulație și este oprita de berna respectiva

  4. Țineți minte 8 cuvinte:
    Pizzarotti face praf si lotul din A 7!
    😯😯
    Salvati link.
    La toamnă va fi adevarat!

  5. Lucrări executate de firme italiene:întârzieri foarte mari ale termenelor și lucrări de foarte proasta calitate! Aceste firme ar trebui excluse de la licitații pentru lucrări în următorii 30 de ani!

    • Sa nu generalizam asa. Aceste firme au facul lucrari bune in alte parti ale lumii si exista cel putin un contructor italian care a facut lucrari bune si in Romania.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.