Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, își demolează a doua autostradă. După demolarea din 2015 a autostrăzii Săliște – Cunța construită și inaugurată în 2014 de italienii de la Salini, vineri, Pizzarotti (tot Italia) demolează ce a construit și inaugurat în decembrie 2020, chiar înainte de alegeri. Primul lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda surpat în zona Alba Iulia Nord din decembrie 2022 este demolat în perioada de garanție, la solicitarea beneficiarului, CNAIR. Pentru aproximativ o lună, circulația este închisă la kilometrul 16 și deviată printr-o bretea, iar în această perioadă se fac expertize care vor da și soluția de consolidare, surparea fiind cauzată fie de infiltrații, fie de o execuție neconformă. Demolarea de pe A10 se face în aceeași zi cu surparea de la Breaza, de pe DN 1.
Pentru finalizarea și inaugurarea primului lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda în mandatul ministrului Lucian Bode, CNAIR ar fi tolerat abateri de la normativul din construcții, susține fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma.
„Meșterul Manole Grindeanu la Ministerul Transporturilor: astăzi s-a surpat DN1 Ploiești – Brașov și a început demolarea autostrăzii A10 Sebeș – Turda. O porțiune a DN1 Ploiești – Brașov s-a surpat în apropierea localității Breaza. O bandă de circulație a fost închisă și se poate ajunge chiar la închiderea completă a circulației în cazul în care surparea se extinde. De 15 luni Sorin Grindeanu nu a mișcat un deget pentru Autostrada Ploiești – Brașov care să rezolve odată pentru totdeauna problema traficului de pe DN1. Nu a fost în stare să aprobe traseul autostrăzii, să dea drumul la studiile de teren, proiectare, avize sau acord de mediu. Proiectul e îngropat în sertarul lui Grindeanu, în timp ce șoferii stau blocați pe un DN1 prăbușit.
Și tot azi a început demolarea pe Autostrada Sebeș – Turda. Tronsonul 1 Sebeș – Alba Iulia a fost inaugurat de Lucian Bode în decembrie 2020, cu câteva zile înainte de alegerile parlamentare. Cei care au urmărit desfășurarea lucrărilor în acea toamnă își aduc aminte că s-a asfaltat zi și noapte, pe ploaie, la temperaturi apropiate de îngheț, fără niciun respect față de rigorile tehnice legale. Singurul criteriu luat în seamă a fost mulțumirea politicienilor din PNL. Au trecut de atunci 2 ani și consecințele rabatului de la calitate se observă cu ochiul liber: autostrada a început să o ia la vale, asfaltul să crape, trambulinele și gropile sunt la tot pasul, iar șoferii nu se simt in siguranță pe acest tronson mediocru. Sorin Grindeanu bate toate recordurile negative pe marile proiecte de infrastructură și păstorește nepăsător acest veritabil Minister al Rezilierilor și Demolărilor”.
Sursa foto: Ziarul Unirea