Autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva: La un an de la lansarea licitației, CNAIR a prelungit până pe 16 februarie termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de supervizare. UMB începe lucrările la primăvară

Autostrada-Lugoj-Deva-sursa-API-640x400

Compania de Drumuri a prelungit până pe 16 februarie termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de supervizare a lucrărilor de proiectare și execuție pentru Autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva. La lansarea licitației, termenul inițial era 21 martie 2022, prelungit apoi pentru 6 decembrie 2022 și acum pentru 16 februarie 2023.

Contractul pentru lotul de 9 kilometri lungime, din care 2 kilometri ecoducte pentru permeabilitatea animalelor, a fost semnat în toamna anului trecut cu antreprenorul român UMB pentru aproape 2 miliarde lei, cu 11 luni termen proiectare și 34 de luni pentru execuție, întregul proiect fiind o cursă contra-cronometru pentru a respecta termenul-limită din PNRR, august 2026.

UMB este așteptat să înceapă lucrările pregătitoare în mai-iunie, în avans față de termen, anunța pe 19 ianuarie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor scos la licitație pe 28 ianuarie 2022 are o valoare cuprinsă între 25 și 30 de milioane lei, iar durata este de 172 de luni pentru că include și perioada de garanție.

„Obiectul contractului Servicii de Supervizare pentru Autostrada Lugoj – Deva (A1) Lot 2 km 27+620 – km 56+220 Secțiunea E si finalizare Secțiunea D va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul Perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul Perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, arată CNAIR.

400 de kilometri de autostradă contractați pentru 6 miliarde de euro nu au contracte pentru supervizarea lucrărilor, rolul dirigintelui de șantier sau al consultantului fiind esențial pentru asigurarea calității proiectelor, arată Asociația Pro Infrastructură. Compania de Drumuri nu a reușit sau chiar trage de timp în cazul contractelor pentru supervizare, nu doar pentru proiectele de-abia contractate, ci și pentru cele începute încă de anul trecut, potrivit API.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: