Compania de Drumuri a obținut o finanțare europeană de 260 de milioane lei pentru modernizarea DN 28 B Târgu Frumos- Botoșani, cea mai importantă șosea care se reabilitează în regiunea Moldovei. Contractul pentru modernizarea DN 28 B Târgu Frumos-Botoșani a fost semnat în 2020 cu Asocierea Aqua Parc (Lider)- Mavgo, constructori despre care presa locală a susținut că ar fi apropiați de baronul PSD Neamț-Ionel Arsene. Datele publice arată că, antreprenorii din Neamț sunt abonați la contracte cu statul (detalii aici). Modernizarea șoselei se face pe o lungime de 71 de kilometri, iar în 2022, pe unele tronsoane recent asfaltate din județul Botoșani, au apărut gropi și constructorul a fost pus să refacă covorul asfaltic. Mai mult, publicația reporteris.ro a dezvăluit în decembrie 2022 ,,schema” prin care Direcția Regională de Drumuri Iași, controlată de social-democratul Ovidiu Laicu (are și funcția de consilier municipal PSD Iași) ar fi înlocuit supervizorul lucrărilor care a emis rapoarte de neconformitate. Totodată, Compania de Drumuri a emis Certificat negativ intermediar pentru această asociere din cauza întârzierilor de pe șantier : ,,Pentru Contractele de execuție lucrări au primit certificate negative:- ASOCIEREA Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta SC AQUA PARC SRL)-SC Mavgo Holding SRL-Vahoslav SK-Trameco SA”.
Modernizarea DN 28 B a început anul 2023 cu 62 % stadiu fizic de execuție și termen contractual de finalizare august 2023. Valoarea totală a proiectului este de 365 milioane lei, iar prin contractul de finanțare, Ministerul Transporturilor poate deconta aproape 262 de milioane lei, a transmis miercuri CNAIR : ,,încheierea Contractului de Finanțare nr. 206 pentru proiectul „Modernizare DN28B, Târgu-Frumos –Botoșani, km 0+000 – km 76+758” în vederea acordării de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea accesibilității regiunii și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului în zonele tranzitate.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
1. Reabilitarea a 71,512 km de drum
2. Pod nou: 1 buc
3. Poduri reabilitate: 8 buc
4. Creșterea indicelui de accesibilitate de minim 10% în primul an de operare a proiectului – anul 2024. Valoarea totală a proiectului este de 365.638.205,87 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 261.704.951,36 lei, 15% contribuția proprie – 46.183.226,69 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.” a transmis CNAIR.
Al doilea drum din regiunea Moldovei pe care CNAIR face lucrări de modernizare este DN 29 A Botoșani-Ștefănești cu stadiu fizic 82 % și termen de finalizare aprilie 2023.