De la Dunăre la Dunăre: Se semnează contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului TransRegio Galați – Brăila – Drajna – Călărași

Pasajul Drajna

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic pentru zona de sud și est și proiectantul East Water Drillings SRL semnează, vineri, contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului TransRegio Galați – Brăila – Drajna – Călărași, potrivit unui anunț de presă. Drumul TransRegio care face legătura între Galați – Autostrada Soarelui și Călărași are o lungime estimată de 150 de kilometri și include proiecte distincte precum Drumul Expres Brăila – Galați, șantier pe care lucrează UMB, și Pasajul de la Drajna, pod peste Magistrala CFR București – Constanța (constructor Arcada) care ar urma să fie deschis în aprilie-mai, înainte de termenul contractual, iunie 2023.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic pentru zona de sud și est a lansat licitația pentru Studiul de Fezabilitate în iulie 2022, iar ofertele au venit din partea proiectanților Asocierea East Water Drillings SRL (Lider) – Primacons și Aduro Impex (Leader) – Steerforth Consult, valoarea estimată fiind de 20 milioane lei.

Compania de Drumuri a anunțat că pentru acest proiect a obținut o finanțare europeană de aproape 18 milioane lei din care va fi decontat Studiul de Fezabilitate.

„Obiectivul general al proiectului este susținerea dezvoltării economice sustenabile plecând de la asigurarea unei infrastructuri corespunzătoare. În prezent, pe cea mai mare parte din rețea, drumurilor care deservesc coridoare Pan Europene de transport, inclusiv TENT CORE si Comprehensive, in soluția existenta, nu li se asigura capacități de circulație corespunzătoare și nici condiții optime de siguranță la nivelul desfășurării circulației rutiere. Rezultatul așteptat va fi preluarea fluxurilor majore care tranzitează zona în scopul fluidizării traficului prin reducerea timpului de transport, diminuarea blocajelor rutiere, devierea traficului greu, reducerea accidentelor rutiere. Obiectivul specific proiectului este elaborarea Studiului de Fezabilitate si a documentației tehnice pentru Autorizația de construire. Valoarea totală a proiectului este de 24.490.260,00 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 17.578.646,00 lei, 15% contribuția proprie – 3.102.114,00 lei, diferența până la valoarea totala a proiectului reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 14 luni”, a transmis CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: