VIDEO Umbrărescu își respectă promisiunea de „mobilizare militărească” pe Autostrada Moldovei. A început lucrările pe Autostrada Focșani – Bacău, la doar o lună de la semnarea contractului

A 7 Focșani Bacău UMB

„Furnicar” UMB pe Autostrada Focșani – Bacău, la doar o lună de la semnarea contractului. Cel mai puternic constructor din România profită de vremea bună din ianuarie și a început lucrările pregătitoare pe cele trei loturi ale secțiunii Focșani – Bacău, fără a mai aștepta de la CNAIR ordinul oficial pentru intrarea în șantier.

Contractele de execuție pentru cea mai lungă secțiune a Autostrăzii Moldovei – A7 au fost semnate pe 15 decembrie 2022 și au o durată de realizare de 30 de luni, inclusiv pentru cel mai lung lot de autostradă contractat (și acum în execuție) din România: Domnești Târg – Răcăciuni cu o lungime de 38,78 km. Acesta are două noduri rutiere, 35 de poduri și pasaje, 2 parcări de scurtă durată și un Centru de Întreținere.

Pe 12 ianuarie 2023, la semnarea contractelor pentru loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău – Focșani, UMB a promis mobilizare militărească pentru a termina cel puțin 180 de kilometri dintre Buzău și Bacău, posibil chiar 250 km, dacă CNSC respinge contestațiile Danlin pe loturile Bacău – Pașcani.

Demonstrația de forță a UMB pe secțiunea Focșani – Bacău a fost publicată vineri pe Canalul YouTube SpiriDrone:

„Din calculele pe care le am eu, dacă intrăm în scenariul în care CNSC-ul respinge contestațiile și UMB-ul va fi câștigător și pe celelalte trei loturi de la Bacău la Pașcani, au în lucru, în total în șantiere, nu doar pe A7, 420 de kilometri, ceea ce înseamnă o organizare exemplară de care sunt capabili, știm cu toții, dar care înseamnă, așa aproape jumătate din rețeaua pe care o are România în acest moment. Eu un ,,challenge” de care nu sunt capabile multe companii”, a transmis, în urmă cu o săptămână, ministrul Grindeanu.

Întrebat despre capacitatea de mobilizare pentru a respecta termenele pe toate șantierele, directorul general UMB, Cornel Bunghiuz, a dat asigurări că sunt resurse, în prezent fiind angajați 5.000 de drumari, iar pentru viitoarele șantiere de pe A7 (aproape 250 de kilometri) vor avea o organizare militărească.

„Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7”, spunea Cornel Bunghiuz, director UMB.

Grupul de firme patronat de Dorinel Umbrărescu va deschide garantat în acest an 32 de kilometri de Drum Expres pe Lotul 3 Craiova – Pitești și un tronson, cel mai probabil toți cei 19 kilometri din Lotul 2 al Autostrăzii A0 Nord. Avansate sunt și două loturi pe Autostrada Transilvania (30 km), însă lucrările depind de vreme și asigurarea descărcărilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: