CFR Infrastructură lansează licitația pentru modernizarea Gării de Nord din București : prima etapă a investiției costă aproape 100 de milioane de Euro, fonduri europene

Gara de Nord Bucuresti MT

Compania CFR Infrastructură a transmis spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare la Gara de Nord din București, a anunțat vineri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Prima etapă a modernizării celei mai importante stații CFR din România are o valoare estimată de aproape 100 de milioane Euro, iar finanțarea va fi asigurată prin Programul Operațional Transport 2021-2027. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 decembrie 2022 (detalii aici)

Gara de Nord din București, denumită la inaugurarea din 1872 ,,Gara Târgoviște” este o gară terminus, monument istoric pe care autoritățile vor să o transforme într-un adevărat nod urban multimodal : ,,Pas important pentru modernizarea Gării de Nord din București! CFR SA a transmis spre SEAP documentația pentru licitația contractului de proiectare și execuție destinat primei faze de modernizare a Gării de Nord. După validare, contractul cu o valoare estimată de peste 471 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin POT, va intra în faza de licitație. Prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei. Lucrările vizează inclusiv:

-amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători;

-asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități;

– crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit;

– montare unor sisteme noi de ventilație și de încălzire;

– modernizarea sistemului de iluminat.”- Sorin Grindeanu.

Conform prevederilor Regulamentului nr. 1315/2013 Municipiul București este nod al Rețelei centrale TEN-T și parte a Coridorului Rin-Dunăre și trebuie transformat în nod urban multimodal al rețelei transeuropene de transport prin promovarea mobilității urbane durabile. Scopul principal al lucrărilor propuse îl reprezintă îmbunătățirea condiţiilor de exploatare în stația de cale ferată București Nord şi furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea staţiilor la parametrii de funcţionare care să respecte normele de exploatare româneşti, internaționale şi europene în domeniul feroviar. Obiectivul de investiție al proiectului cuprinde staţia CF Bucureşti Nord Grupa A și o parte din dispozitivul de linii, peroanele, clădirea de călători precum și tot complexul de construcții ce alcătuiește terminalul de transport feroviar de călători, cunoscut de majoritatea publicului și de mass-media, sub denumirea ”Gara de Nord”. Necesitatea şi oportunitatea promovǎrii acestui obiectiv de investiții rezultǎ, în principal, din necesitatea executǎrii lucrărilor de modernizare/consolidare/reabilitare a stației CF Gara de Nord București – Faza I, astfel încât staţia de cale ferată București Nord, zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri b-dul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete cls. 1) + Corp C (casele de bilete cls. 2, Calea Griviței), să fie în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană/internațională în vigoare.” Nota de Fundamentare, Proiect Hotărâre de Guvern.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Modernizarea G.N.va fi un fâs.
    😮
    Precum trotuarul cu banda rulantă de la linia 1 pana la Gara Basarab..
    Tot din ciclul modernizarea GN, acesta nefiind functional.
    🤔
    Bani risipiți pentru o lucrare inutilă.
    O gara noua in zona 1 Mai, modernă și dgitalizata ar fi fost mai in regula.
    A modernizat acum o gara facuta in sec. XIX e o aventură costisitoare pentru statul român.
    😨
    Ar trebui ca CFR Infrastructură sa modernizeresi adaposturile pentru aurolaci!
    😃

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.