Drumul Expres București-Târgoviște ,,Valahia Expres” a intrat în etapa Studiului de Fezabilitate. Cum explică Ministerul Transporturilor modernizarea șoselei prin mijlocul localităților, ,,soluția de secol XX”

DN 71 Bâldana Sursa Google View

Drumul Expres București-Târgoviște ,,Valahia Expres” a intrat în etapa realizării Studiului de Fezabilitate pe 9 ianuarie 2023, a anunțat marți, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, fost deputat de Dâmbovița. Explicațiile secretarului de stat privind situația derulării proiectului șoselei de mare viteză București-Târgoviște vin după ce luni, Compania de Drumuri a semnat cu turcii de la Esta contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea tronsonului Bâldana-Târgoviște de pe DN 71, șosea care străbate mai multe localități dâmbovițene. Despre această variantă pentru DN 71, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă spunea că este o soluție de secol X.

Săvoiu explică decizia de a relua proiectul DN 71 cu lărgirea șoselei la 4 benzi în localități prin faptul că, proiectul era matur, avea fonduri europene, iar până construirea șoselei de mare viteză București-Târgoviște, șoseaua actuală nu mai făcea față volumului de trafic. Astfel, cele două proiecte, modernizarea DN 71 și ,,Valahia Expres” pot merge în paralel : ,,Dezvoltarea accelerată a sistemului românesc de autostrăzi și drumuri expres nu trebuie sa afecteze negativ modernizarea și reabilitarea actualei rețele de drumuri naționale mai ales acolo unde aceste proiecte au ajuns la maturitate. La doi ani după o decizie abuzivă care nu a ținut cont de existența finanțării europene aprobate pentru Modernizarea DN71 între Târgoviște și Bâldana, există în sfârșit un contract de proiectare și execuție cu termene clare și condiții tehnice bine precizate pentru cel mai important proiect de infrastructura rutiera din județ. Pe drumul critic al realizării acestui proiect urmează câteva pietre de hotar importante pentru anul 2023: emiterea ordinului de începere pentru faza de proiectare, elaborarea proiectului tehnic și obținerea avizelor, aprobarea exproprierilor, emiterea autorizației de construire. Modernizarea DN71 între Târgoviște și Bâldana însemnă înainte de toate creșterea capacității și siguranței transportului rutier către București pentru o mare parte din populația județului care locuiește in centru și nordul acestuia. In concluzie reducerea timpului în trafic pentru cetățeni, transportatori si mai puține accidente cu victime. Relocarea utilităților din zona de siguranță si amenajarea zonelor adiacente drumului vor avea impact pozitiv asupra ambientului urban al localităților traversate.” – Ionuț Săvoiu, secretar de Stat.

Pentru Drumul Expres București-Târgoviște, proiectantul TPF Inginerie are la dispoziție 18 luni pentru Studiul de Fezabilitate.

Drum Expres București – Târgoviște vs Lărgirea DN 71 Bâldana – Târgoviște, „soluția de secol XX”

În ianuarie 2021, CNAIR a anulat licitația pentru lărgirea DN 71 Bâldana – Târgoviște, un contract atribuit unui constructor apropiat de baronul PSD Ionel Arsene, însă, un an mai târziu, în ianuarie 2022, Compania de Drumuri a lansat o nouă licitație cu o valoare de un miliard de lei și termen de evaluare luna august. Au fost depuse oferte de la Esta (Turcia, dar cu filială în Rusia) și Danlin XXL – Mavgo Holding SRL.

Soluția lărgirii carosabilului pe Drumurile Naționale care traversează multe localități a fost abandonată în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă care spunea că este „potrivită pentru anii ’50-60, nu 2021”, argumentând că DN 71 străbate sate în procent de 53%. Lărgirea drumului la 4 benzi este un coșmar pentru locuitorii satelor tranzitate, se face greu și cu multe limitări de viteză. „Nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – 60, în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, pentru drumurile naţionale aglomerate, soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor.  Şi aici mă refer mai ales în zona de şes. Dublarea actualului drum național DN71 Bâldana-Târgoviște, ce trece pe 53% din distanță prin localități, ar fi fost o soluție rudimentară, scumpă, de durată și cu deranj major pentru cetățeni și șoferi, atât în timpul lucrărilor, cât și mai apoi prin creșterea riscului de accidente”, spunea Drulă.

Pe de altă parte, cu un calendar care prevede a doua jumătate a anului 2024 pentru lansarea licitației de execuție înseamnă că, cel puțin în următorii 5 ani nu se poate face nicio îmbunătățire pentru ruta București – Târgoviște. De la București la Bâldana, șoseaua are patru benzi, însă de la Bâldana la Târgoviște drumul se îngustează la o singură bandă/sens.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Drumurile Expres raman o poveste.
    Un afara de denumiri pompoase precum Valahia,Milcovia, etc nu e nimic!
    Unde e DE: Buzau- Brăila, sau Brăila- Focșani?
    Noi nu s-a mai auzit de ele!
    😵
    Gogoși electorale!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.