Șase acte adiționale încheiate între Compania de Drumuri și asocierea Search-Egis au prelungit termenul contractelor de proiectare pentru Autostrada Pașcani – Suceava – Siret până în septembrie 2023, arată raportul pe care l-a publicat CNAIR. Cele două contracte pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic ale secțiunilor Pașcani – Suceava (60 kilometri), respectiv Suceava – Siret (41/56 de kilometri) au fost semnate în septembrie 2020 cu asocierea Search Corporation-Egis pentru o durată de 24 de luni, deci cu termen inițial de predare octombrie 2022. Acum, prin aprobarea celor șase acte adiționale, termenele se prelungesc cu 11 luni. De asemenea, asocierea de proiectanți a solicitat suplimentarea valorii contractelor, ofertele inițiale fiind de 11 și 10 milioane lei.
După primul an de contract, investigațiile geotehnice erau la început, iar CNAIR anunța penalizări de 120 de lei pentru fiecare zi de întârziere (detalii aici). Pentru Pașcani – Suceava, proiectantul trebuie să realizeze peste 9.000 de metri liniari de foraje, iar pentru secțiunea Suceava – Siret peste 7.000 de metri liniari. Dacă se respectă ultimul termen convenit, septembrie 2023, și se obține finanțarea europeană prin Programul Operațional Transport 2021-2027, atunci Compania de Drumuri poate începe procedura de licitație pentru execuție până la sfârșitul anului.
Pe 20 decembrie 2022, Ministerul Fondurilor Europene anunța că sectorul Pașcani – Suceava va fi construit la profil de autostradă cu o investiție de peste 400 de milioane de euro, în timp ce pentru tronsonul Suceava – Siret, la profil de Autostradă/Drum Expres, investiția este de peste 200 de milioane: „Sectorul Pașcani – Suceava – Siret (101,5 km) – 638.8 milioane de euro (sectorul Pașcani – Suceava la profil de autostradă pe cu o lungime de 60.5 km și un cost estimat de 423.8 milioane euro, iar sectorul Suceava – Siret la profil de autostradă/drum expres cu o lungime de 41 km și un cost estimat de 215 milioane euro)”.
De la Ploiești la Pașcani, Autostrada Moldovei (320 km) are finanțare asigurată prin PNRR. Pe A7, CNAIR încă nu are contracte pe lotul 3 al secțiunii Ploiești – Buzău și pe cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani unde sunt contestații Danlin.