Tesla a redus prețurile la vehiculele sale electrice în Statele Unite și Europa, se arată pe site-ul producătorului auto, extinzând o nouă strategie de reduceri agresive după ce a ratat estimările Wall Street privind livrările, scrie Reuters.
Reducerile de preț din SUA, anunțate în SUA, la sedanul Model 3 și la SUV-ul crossover Model Y, au variat între 6% și 20%, potrivit calculelor Reuters.
Asta înainte de a lua în calcul stimulentul fiscal federal de până la 7.500 de dolari, care a intrat în vigoare pentru multe modele de vehicule electrice la începutul lunii ianuarie.
Tesla a redus, de asemenea, prețurile pentru SUV-ul crossover de lux Model X și pentru sedanul Model S în Statele Unite.
În Germania, a redus prețurile pentru Model 3 și Model Y – cele mai bine vândute modele ale sale la nivel mondial – cu aproximativ 1% și aproape 17%, în funcție de configurație. De asemenea, a redus prețurile în Austria, Elveția și Franța.
Pentru un cumpărător american al Model Y cu autonomie mare, noul preț Tesla, combinat cu subvenția americană care a intrat în vigoare luna aceasta, reprezintă o reducere de 31%. În plus, mișcarea Tesla a lărgit gama de vehicule din gama sa eligibile pentru stimulentul fiscal al administrației Biden.
Luată împreună cu reducerile de preț anunțate săptămâna trecută în China și pe alte piețe asiatice, această măsură marchează o inversare pe cele mai mari piețe ale Tesla față de strategia pe care a urmărit-o în cea mai mare parte a anului 2022, când cererea a fost puternică și prețurile mașinilor sale au avut o tendință de creștere.
“Acest lucru ar trebui să stimuleze cu adevărat volumele (Tesla) din 2023”, a declarat într-un tweet Gary Black, un investitor Tesla care a rămas optimist în privința companiei și a perspectivelor sale în timpul declinului recent și puternic al prețului acțiunilor. “Este mișcarea corectă”.
Cu toate acestea, unii utilizatori de pe forumurile online ale fanilor Tesla s-au plâns că reducerile de preț au dezavantajat clienții care și-au cumpărat recent vehiculul, lăsându-i cu un obiect mai puțin valoros pe piața mașinilor second-hand.
“Nu sunt foarte mulțumit de aceste oscilații uriașe de preț. Doar reducerea de 10.000 de euro așa – cu siguranță te face să simți că tocmai ai plătit mult prea mult”, a scris vineri un utilizator pe un forum “Tesla Drivers and Friends”.
În China, unde Tesla a redus prețurile săptămâna trecută cu 6-13,5%, proprietarii au protestat la centrele de livrare din întreaga țară, făcând presiuni asupra Tesla pentru compensații.
Înainte de reducerea prețurilor, stocul Tesla din Statele Unite, așa cum este urmărit de modelele pe care site-ul său le arată ca fiind disponibile imediat, a avut o tendință de creștere. De asemenea, prețurile la modelele Tesla de ocazie fuseseră în scădere, ceea ce a sporit presiunea asupra sa pentru a ajusta prețurile de vânzare ale mașinilor noi.
Noua conducere a vânzărilor
Schimbarea este prima mișcare majoră a Tesla de la numirea directorului său principal pentru China și Asia, Tom Zhu, pentru a supraveghea producția și vânzările din SUA.
Tesla a redus prețurile în China și pe alte piețe asiatice săptămâna trecută. Împreună cu reducerile de preț anterioare anunțate în octombrie și cu recentele stimulente, prețul în China pentru un Model 3 sau Model Y a scăzut cu 13% până la 24% față de septembrie după recenta mutare, potrivit calculelor Reuters.
Tesla a redus prețurile și în Coreea de Sud, Japonia, Australia și Singapore.
Analiștii au spus că reducerile de preț din China vor stimula cererea și vor crește presiunea asupra rivalilor săi din această țară, pentru a le urma exemplul, în ceea ce ar putea deveni un război al prețurilor pe cea mai mare piață unică pentru vehiculele electrice.
Această presiune ar putea crește și în Europa.
Modelul 3 de la Tesla a fost cel mai bine vândut vehicul electric în Germania luna trecută, urmat de Model Y, devansând ID.4 integral electric de la Volkswagen. Volkswagen a majorat recent prețul modelului său entry-level ID.3, punându-l la paritate cu Model 3, acum cu discount.
Tesla a ratat estimările Wall Street pentru livrările din trimestrul al patrulea. Creșterea livrărilor pentru întregul an a fost de 40% – de asemenea, sub previziunile lui Musk, care a estimat o creștere de 50%.
Luna trecută, Musk a declarat că “schimbările radicale ale ratelor dobânzilor” au schimbat perspectivele la nivelul întregii industrii și că Tesla ar putea reduce prețurile pentru a susține creșterea volumului, ceea ce ar duce la un profit mai mic.