Restanțe la Twitter, după preluarea de către Elon Musk: Compania a fost dată în judecată pentru o chirie neplătită

twitter sediul central Sursa foto: Dreamstime

Compania Twitter a fost dată în judecată pentru o chirie neplătită în valoare de 136.260 de dolari, o restanţă acumulată după preluarea sa de către Elon Musk. Proprietarul clădirii susţine că firma de social media datorează chiria retroactiv pentru sediul său de pe California Street din San Francisco, relatează publicația The Guardian, citată de News.ro.

Elon Musk încearcă să reducă cheltuielile la Twitter cât mai aproape de zero, în timp ce averea sa personală se micşorează – iar acest lucru se pare că a inclus şi întârzierea plăţii chiriei pentru unele din birourile companiei.

Twitter datorează 136.260 de dolari pentru chiria neplătită pentru birourile sale de la etajul 30 al unei clădiri din centrul oraşului San Francisco, potrivit unui proces intentat săptămâna trecută de proprietarul clădirii.

Proprietarul clădirii de pe strada California 650 –  care nu este sediul principal al Twitter în San Francisco – a trimis o notificare companiei de social media la 16 decembrie prin care o informa că va fi în incapacitate de plată dacă nu plăteşte în termen de cinci zile. Cele cinci zile s-au scurs fără să se facă plata, potrivit procesului.

Proprietarul, Columbia REIT 650 California LLC, solicită despăgubiri ce cuprind valoarea totală a chiriei restante, precum şi onorariile pentru avocat şi alte cheltuieli.

Twitter a semnat un contract de închiriere pe şapte ani pentru birourile respective în 2017. Chiria lunară a fost de 107.526,50 de dolari în primul an complet şi a crescut treptat până la 128.397 de dolari în al şaptelea an.

Twitter nu a răspuns la un mesaj pentru comentarii. Compania nu mai are un departament de relaţii cu presa, reaminteşteThe Guardian.

Elon Musk a cumpărat Twitter pentru 44 de miliarde de dolari în octombrie 2022, iar compania are de plătit aproximativ 1 miliard de dolari pe an sub formă de taxe în urma tranzacţiei. Cea mai mare parte a averii lui Musk este legată de deţinerea acţiunilor Tesla, care au pierdut mai mult de jumătate din valoarea lor de când a devenit proprietarul Twitter. El a vândut acţiuni ale companiei de vehicule electrice în valoare de aproape 23 de miliarde de dolari pentru a finanţa achiziţia din aprilie, când a început să îşi construiască o poziţie în Twitter. Musk a pierdut chiar şi primul loc în topul celor mai bogate persoane din lume, potrivit Forbes.

Milardarul şi-a apărat măsurile extreme de reducere a costurilor luna trecută, într-o convorbire nocturnă pe Twitter Spaces. “Această companie este ca şi cum, practic, te-ai afla într-un avion care se îndreaptă spre sol cu viteză mare, cu motoarele în flăcări şi comenzile nu funcţionează”, a declarat Musk la 21 decembrie.

Sediul central al companiei se află la o altă adresă din San Francisco, 1355 Market Street, unde Twitter ar fi rămas, de asemenea, în urmă cu plata chiriei, potrivit New York Times.

Pe lângă faptul că nu-şi plăteşte chiria şi concediază angajaţii,  Musk scoate la licitaţie şi mobilierul de birou de lux, echipamente de bucătărie şi alte obiecte din trecutul companiei, când Twitter avea peste 7.500 de angajaţi cu normă întreagă în întreaga lume, iar prânzul gratuit şi alte facilităţi acordate angajaţilor erau frecvente. Se estimează că aproximativ trei sferturi din baza de angajaţi ai Twitter au părăsit compania, fie pentru că au fost concediaţi, fie pentru că au demisionat.

Printre obiectele pe care Twitter le scoate la licitaţie se numără un cuptor de pizza, un mixer de bucătărie profesional de 40 de litri (se vinde cu aproximativ 18.000 de dolar) şi mobilier cu design de lux, cum ar fi scaunele Eames de la Herman Miller şi scaunele Knoll Diamond, care se vând cu mii de dolari.

Chiar şi o statuie a păsării Twitter (licitaţia începe de la 25 de dolari) şi un afişaj luminos de neon cu logo-ul Twitter (licitaţia începe de la 50 de dolari) sunt puse la bătaie în cadrul acestei licitaţii de tip “Fire Sale”, care aminteşte de criza dotcom de la începutul anilor 2000, când start-up-urile tehnologice eşuate îşi vindeau produsele extravagante de birou, menţionează The Guardian.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: