România ar putea inaugura anul acesta 100 de kilometri de autostradă/drum expres și Podul de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră a Companiei de Drumuri. Dintre loturile avansate, constructorii turci vor termina garantat lucrările pe trei loturi de autostradă cu o lungime de 48 kilometri (A0 și A3 Transilvania), iar UMB, cel mai puternic drumar din România va încheia lucrările pe 32 de kilometri pe Drumul Expres Craiova – Pitești, potrivit analizei Economedia. Pe lângă lotul 3, Slatina – Colonești, UMB ar putea finaliza un tronson de 10 kilometri pe A0 între DN 1 și A3 și, teoretic, alți 30 de kilometri pe Autostrada Transilvania unde șantierul dintre Nădășelu și Zimbor este avansat, aproape 50%. Pentru alți 11 kilometri de Drum Expres dintre Galați și Brăila șansele de finalizare au scăzut mult, viaductul peste Siret nefiind început. Un alt șantier care se apropie de 50% și cu mobilizare exemplară este Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania, (13 kilometri profil de drum rapid).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Totodată, Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi deschis în această vară cu o parte a drumurilor de legătură.

Situația la zi loturilor de Autostradă și Drum Expres cu inaugurare garantată/așteptată: 

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

– 34 km. Loturile 1 și 2 Pe Autostrada București Sud (constructor Alsim Alarko – Turcia, execuție 55/70%)

– 32 km. Lot 3 Drum Expres Craiova – Pitești (constructor UMB, 60% execuție și o soluție de descărcare temporară)

– 14 km. Lot Nurol Autostrada Transilvania (stadiu fizic 70%)

– 10/19 kilometri Autostrada București Nord (constructor UMB, tronson DN 1 – A3, 20% pe întreg proiectul de 21 km cu descărcare temporară)

– 13 kilometri Drum Expres Oradea – Autostrada Transilvania (Strabag – Austria, peste 40%).

Cu șanse teoretice, 30 de kilometri, lotul UMB Nădășelu – Zimbor pe Autostrada Transilvania, termen prelungit pentru 2025 (detalii aici) și alți 11 kilometri pe Drumul Expres Brăila – Galați. Totodată, UMB ar putea finaliza loturile 1 și 4 la Buzău și Focșani, dar lucrările sunt de-abia la început.

Pe lângă Podul de la Brăila, CNAIR urmează să deschidă și Pasajele Berceni și Popești-Leordeni pe Centura București Sud.